کد خبر: 651345
تاریخ انتشار :

حکم جدید دادگاه درباره پرونده حسین دهباشی + جزئیات

تسنیم/ پرونده رسیدگی به توهین حسین دهباشی به یادگار امام در فضای مجازی برای انجام پاره‌ای تحقیقات به دادسرای تهران اعاده شده ‌است.

حکم جدید دادگاه درباره پرونده حسین دهباشی + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روز شانزدهم بهمن 1400 و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، حسین دهباشی که عنوان پژوهشگر تاریخ و مستندساز را یدک می‌کشد، اقدام به انتشار یک عکس معروف کرد و در آن ضمن اتهام انحراف به انقلاب، به مرحوم سید احمد خمینی توهینی آشکار کرد که واکنش‌های بسیاری در پی داشت.

وی که سازنده فیلم انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1392 بود، عکس ورود امام خمینی(ره) به ایران در 12 بهمن 57 را پیوست توئیت خود کرد و نحوه فوت همراهان امام در این عکس را شرح داد و مقابل نام سید احمد خمینی، از علت و شائبه شگفت‌آوری سخن به میان آورد.

هر چند این توئیت بعد از واکنش‌های بسیار در فضای مجازی از سوی منتشرکننده آن پاک شد؛ اما سید حسن خمینی، فرزند یادگار امام از دهباشی بابت طرح این شائبه شکایت کرد.

در نتیجه رسیدگی‌ها و در آخرین روزهای سال گذشته اعلام شد که برای حسین دهباشی قرار منع تعقیب صادر شده است. این حکم اعتراض و انتقاد بسیاری را در پی داشته است؛ از جمله دادستان‌ تهران هم به قرار صادره در مورد اتهامات انتسابی اعتراض کرده بود.

حالا از قوه قضائیه خبر می‌رسد که پرونده رسیدگی به توهین حسین دهباشی به یادگار امام در فضای مجازی، برای انجام پاره‌ای تحقیقات به دادسرای تهران اعاده شده ‌است.

قوه قضائیه اعلام کرده است؛ در خصوص قرار منع تعقیب صادره پیرامون اتهامات انتسابی به آقای حسین دهباشی در پرونده شکایت شاکی از جانب بیت امام(ره)، این قرار توسط دادگاه کیفری دو تهران نقض و پرونده با صدور قرار جلب دادرسی جهت انجام پاره‌ای تحقیقات به دادسرای تهران اعاده شده ‌است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها