کد خبر: 651585
تاریخ انتشار :

در پی تنش در روابط با روسیه

رژیم صهیونیستی ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین را بررسی می‌کند

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی درحال بررسی ارسال تجهیزات دفاعی نظامی به اوکراین است.

رژیم صهیونیستی ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین را بررسی می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل درحال بررسی ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین است. این اقدام همزمان با اعزام تیم اسرائیلی برای اطمینان یافتن از وضعیت سفارت تل‌آویو در کی‌یف صورت می‌گیرد.

این روزنامه نوشت: اقدام جدید اسرائیل همزمان با تنش در روابط روسیه و اسرائیل به دلیل اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه است.

براساس گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درحال بررسی امکان گسترش کمک امنیتی به اوکراین است. هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و شک و تردیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه در صورتی که اسرائیل اوکراین را به تجهیزات هجومی مجهز کند این مسئله باعث ایجاد بحرانی با روس‌ها می‌شود که احتمالا به منافع امنیتی در سوریه آسیب می‌زند.

این روزنامه نوشت: قرار است مسئولان اسرائیلی درباره افزایش کمک به اوکراین از جمله تجهیزات دفاعی مذاکره کنند. از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه اسرائیل با درخواست‌های کی‌یف و غرب برای ارسال تجهیزات نظامی مثل تیربارهای ضد موشک مخالفت کرد و تنها اخیرا با ارسال کلاه و لباس ضدگلوله برای نیروهای نجات و پزشکی موافقت کرد. این بخشی از سیاست اسرائیل برای حفظ روابط با روسیه است.

به گفته یک مسئول اسرائیلی، رژیم صهیونیستی به ارسال سلاح هجومی یا تکنولوژی دفاعی پیشرفته مثل سامانه گنبد آهنین فکر نخواهد کرد اما تجهیزاتی را ارسال خواهد کرد که باعث ایجاد بحران جدیدی با مسکو نشود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها