کد خبر: 651675
تاریخ انتشار :

چالش مکرون در آستانه پنج سال دوم

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در حالی خود را برای دور دوم ریاست جمهوری پنج ساله خود آماده می‌کند که نظرسنجی‌ها از کاهش اعتماد مردم به وی حکایت دارد.

چالش مکرون در آستانه پنج سال دوم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز،  دوره دوم ریاست جمهوری مکرون قرار است پیچیده‌تر از دور نخست آغاز شود. میزان اعتماد فرانسویان به مکرون در سال ۲۰۱۷ میلادی و زمانی که او میرفت پنج سال نخست ریاست جمهوری خود را آغاز کند، ۵۷ درصد بود. این بار این نرخ در آستانه دوم یه ۵۳ درصد کاهش یافته است.

روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» نوشته: در مقابل، دو رقیب اصلی رئیس جمهوری فرانسه در انتخابات، «مارین لو پن» راستگرای تندرو و «ژان لوک ملانشون» چپگرای تندرو، موفق به تثبیت مواضع خود شده اند. هرچند این دو در دور نخست و دوم شکست خوردند اما در جریان تبلیغات انتخابات به گونه‌ای ظاهر شدند که امروز امکان کسب برتری و به دست آوردن اکثریت را در انتخابات پارلمانی دارند.

در این وضعیت نقطه قوت مکرون را وزیرانی تشکیل می دهند که بر محبوبیت شان افزوده شده و بیشتر آنها نامزدهای احتمالی نخست وزیری هستند.

«الیزابت بورن» وزیر کار با افزایش ۸ درصدی محبوبیت در صدر قرار دارد و یکی از گزینه‌های احتمالی نخست وزیری مطرح می‌شود.

«گابریل آتال» سخنگوی دولت که در جریان تبلیغات ریاست جمهوری و پس از پیروزی مکرون حضور پررنگی در رسانه ها داشت با ۴ درصد افزایش محبوبیت از گزینه های دیگر نخست وزیری است.

نظرسنجی کانتر پابلیک به سفارش روزنامه لو فیگارو، در روزهای اول و دوم ماه مه و در جامعه آماری یک هزار فرانسوی بالای ۱۸ سال صورت گرفته است.

 انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دو دور برگزار شد. در دور نخست انتخابات در روز ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) مکرون  با کسب ۲۷.۶ درصد آرا و مارین لو پن با ۲۳ درصد به دور دوم راه یافتند. دور دوم نیز روز یکشنبه ۲۴‌آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار شد و مکرون با کسب ۵۸.۵۵ درصد رای مکرون در برابر ۴۱.۴۵ لو پن پیروز این رویارویی سیاسی اعلام شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها