کد خبر: 651816
تاریخ انتشار :

یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

واریز ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر | واریز یارانه جدید به حساب افراد

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت:ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر واریز می‌شود.

واریز ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر | واریز یارانه جدید به حساب افراد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت یارانه گوشت به عنوان یارانه جدید توسط دولتمردان مطرح شده است.این یارانه جدید بر اساس گمانه زنی ها به 300 هزار تومان می رسد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: در اجرای توزیع عادلانه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر واریز می‌شود

 محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در گفتگو با اخبار ۲۱ شبکه اول سیما، گفت: در اجرای توزیع عادلانه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر از سه دهک اول و ۳۰۰ هزار تومان به حساب پنج دهک بعدی واریز می‌شود.

وی افزود: قرار بر این شد تا ۲ ماه مبلغ حذف یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت نقدی و اعتباری به حساب افراد واریز شود، اما بعد از دو ماه این مبلغ به صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تصر یح کرد: اساس کار این است که ما به مردم کالابرگ می‌دهیم و قانون همین را می‌گوید، اما در دو ماه اول لازم است مبالغی به حساب مردم در حساب خودشان به صورت نقدی و اعتباری که معادله همان ارزش کالابرگ‌ها است، واریز شود، برآوردی که امشب شده بود، همین میزانی است که اعلام کرده‌ام.

رضایی ادامه داد: این رقم ۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان با منابع بودجه کشور باید کاملاً بررسی و به محض اینکه نهایی شود، خودمان میزان قطعی را در روزهای آینده اعلام خواهیم کرد، البته کارهای کارشناسی شده، اما اینکه قطعی شود و به آن عمل کنیم، بستگی به روزهای آینده دارد که منابع آن دیده شود و نیاز به بعضی نکات دیگر است که باید آن را نیز ملاحظه کنیم.

مهر

یارانه جدید

معاون فناوری های وزارت بانک مرکزی به این سوال که برای دریافت یارانه نان نیازی به افتتاح حساب جدید بانکی است؟ پاسخ داد.

مهران محرمیان، معاون فناوری های وزارت بانک مرکزی درباره این که برای دریافت یارانه نان نیاز به کارت جدید هست یا خیر گفت: نیازی به کارت جدید و افتتاح حساب مجدد برای خرید یارانه‌ای نیست. هیچ کارت جدید و افتتاح حساب مجدد نیاز نیست صورت گیرد. هر شخصی از همین کارت های فعلی که در دست دارد می تواند استفاده کند. 

وی گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت ارتباطات انجام خواهد شد تا مشکل نانوایی‌هایی که دسترسی ضعیف ارتباطی دارند، برطرف شود.

محرمیان همچنین افزود: شبکه پرداخت کشور قدرت پردازش تعداد تراکنش های بالا را در لحظه را دارد، به آن اندازه‌ای که این تراکنش‌ها به آن اضافه می‌کنند تراکنش جدیدی نخواهد بود اما در مرکز تراکنش ها افزایش خواهد یافت اما به معنای افزایش بار شدید بر روی شبکه نیست، بنابراین تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک از آغاز اجرای طرحی در استان زنجان به صورت آزمایشی خبر داد که طبق آن فروش نان با کارت یارانه انجام می‌شود و قرار است در صورت موفقیت در استان‌های دیگر هم اجرا شود.

البته دولت تاکید کرده است که تا پایان سال نان سنتی برای مردم گران نمی شود. 

در راستای آگاهی بیشتر از این موضوع  گفت و گویی با رئیس اتحادیه نانوایان سنگک انجام داد. 

در اینباره اصغر پابرجا در پاسخ به اینکه آیا قرار است فروش نان  با کارت یارانه انجام شود؟  گفت: امروز طرحی آزمایشی در استان زنجان اجرا شده که فروش نان با کارت یارانه انجام می‌‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک با اشاره به جزئیات این طرح گفت: برای هر فرد سرانه مصرف روزانه 330 گرم تعیین شده که این میزان به نرخ دولتی فعلی محاسبه می‌شود و اگر قرار باشد بیش از این مصرف شود به نرخ آزاد حساب خواهد شد.

پابرجا افزود:‌ هر یک قرص نان سنگک 450 گرم است و 330 گرم، حدود 3 چهارم نان سنگک به حساب می‌آید و این میزان برای مصرف روزانه یک فرد معمولی کافی است.

پابرجا توضیح داد: بر اساس بررسی‌ها و کار کارشناسی این اقدام دولت می‌تواند تا 30 درصد در کاهش مصرف مؤثر باشد.

وی ادامه داد: این طرح به طور موقت در استان زنجان اجرایی می‌شود و در صورتی که موفقیت‌آمیز باشد در کل کشور به مرحله اجرا در می‌آید.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک درباره کارکرد این طرح گفت: کارکرد طرح بسیار ساده است مثلا در هر خانواده هر چند نفری که باشد به ازای هر نفر 330 گرم در روز سهمیه تعیین شده و از حساب سرپرست خانوار در زمان خرید نان کسر می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مصرف خانوار از این سهمیه پایین‌تر باشد سقف سهمیه  در کارت آنها حفظ خواهد شد و اگر مصرف بیش از این باشد به نرخ آزاد محاسبه می شود.

پابرجا ادامه داد: دولت رقمی را که به نرخ آزاد محاسبه می شود را به حساب نانوا می پردازد و در مقابل آرد را هم به نرخ آزاد به نانوا می فروشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها