کد خبر: 651918
تاریخ انتشار :

وام بانکی

وام بانکی ۳۰۰ میلیونی آسان | خبر خوش برای متقاضیان وام بانکی فوری

بانک ملت به منظور گسترش فعالیت پزشکان و دیگر مشاغل دیگر، در طرحی با عنوان «ویژه متخصصان» وام ۳۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند. البته سقف مبلغ وام این طرح به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

وام بانکی ۳۰۰ میلیونی آسان | خبر خوش برای متقاضیان وام بانکی فوری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و ... می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند.پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

 بانک ملت وام ویژه متخصصان را با سود ۱۸ درصد می‌پردازد. افرادی که صاحب خرفه‌ای هستند و مایلند تا این وام را دریافت کنند، باید سند ملکی داشته باشند و به بانک ارائه دهند. ضمنا داشتن حساب جاری در یکی از شعب بانک ملت ضروری است. سپرده مشتریان پس از پرداخت وام مسدود نخواهد شد و آن‌ها تا اتمام تسویه اقساط هم امکان بهره برداری از حساب خود را دارند. حداکثر مدت زمان برای بازپرداخت وام هم ۶۰ ماه اعلام شده است.

شرایط پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی ویژه متخصصان

شرط اساسی برای پرداخت این تسهیلات، داشتن مجوز فعالیت یا پروانه کسب معتبر است. ضمن اینکه متقاضیان نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. پرداخت هزینه‌های مربوط به تشکیل پرونده، حق کارشناسی ملکی که به وثیقه گذاشته شده و اعتبارسنجی برعهده متقاضیان دریافت این تسهیلات است.

اگر فردی صاحب شغلی غیر از پزشکی باشد و بانک هم به اوبیشترین مبلغ تسهیلات ویژه متخصصان را ارائه دهد، با توجه به نرخ سود ۱۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۶۰ ماهه، مبلغ اقساط برای وی ۷ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۸ تومان خواهد بود. طبق اطلاعات رده، کل سود این مبلغ وام ۱۵۷ میلیون و ۸۱ هزار و ۶۹۴ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۴۴۵ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان است. با توجه به تفاوت این وام برای گروه مشاغل پزشکی، میزان اقساط، سود و جمع سود و وام آن متفاوت از تسهیلات گروه غیرپزشکی خواهد بود.

وام بانکی

فرصت وثیقه‌گذاری سهام برای دریافت وام از طریق بانک‌ها برای سهامداران فراهم شده و آنها در آینده نزدیک می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های بانکی درخواست خود را ثبت کنند.

به گفته محمد حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اگر سهامداری در سجام ثبت کرده باشد، می‌تواند سهم خود را وثیقه و از بانک تسهیلات اخذ کند. در این زمینه باید اپلیکشن و سامانه‌ای بانکی ایجاد شود که برخی از بانک‌ها به این سامانه متصل شده‌اند و امید می‌رود تا پایان فصل بهار تمام شبکه بانکی به این سامانه متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه سهامدار برای اخذ وام می‌تواند به بانک مربوطه در شهر و محله خود مراجعه کرده و حتی از طریق اپلیکشن بانک مربوطه سرویس مورد نظر را انتخاب کند، گفت: زیرساخت این کار از سوی شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی آماده شده و سمت دیگر کار یعنی بانک‌ها باید این زیرساخت و سرویس را ارائه دهند و فکر می‌‌کنم تا پایان فصل بهار این اتفاق رخ دهد.

به گفته حسنلو، در هفته آینده برنامه آزمایشی وثیقه‌سازی سهم را در جهت ارائه تسهیلات خواهیم داشت که با رفع اشکالات پیش‌‌بینی نشده، این مهم به صورت واقعی اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است که ۶ اردیبهشت ماه سال جاری، بانک مرکزی دستورالعمل اعطای تسهیلات خرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان را با استفاده از وثایق بورسی و غیربورسی شامل سهام، اوراق بدهی، اموال عینی و سیم‌کارت، به بانک‌ها ابلاغ کرد. این دستورالعمل، با هدف تمهید شرایط تسهیل بهره‌مندی متقاضیان از تسهیلات خرد از رهگذر استقرار نظام وثیقه‌گیری مبتنی بر اعتبارسنجی تهیه شد. از سوی دیگر، عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز، از امکان توثیق سهام به صورت الکترونیکی و با طرح درخواست از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات را به بانک‌ها ارائه می‌دهد و سهامدار باید با مراجعه به اپلیکیشن بانک، اقدامات مربوط به وثیقه سهام و نیز دریافت وام انجام دهد.

با پیامک OTP (یکبار مصرف)، سجام سهامدار احراز هویت شده و اگر OTP درست وارد شد، سهام قابل وثیقه سهامدار در اپلیکیشن بانک نمایش داده خواهد شد.

 پس از این مرحله، سهامدار می‌تواند سهام‌ مدنظر خود را برای وثیقه انتخاب و تعداد سهامی که قصد وثیقه‌گذاری دارد را وارد کند.

 این درخواست مانند سیستم پرداخت شاپرک، سهامدار را به سمت سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری هدایت می‌کند. در این بخش، درخواست‌ بانک به کاربر نمایش داده می‌شود و با OTP سجام احراز اختیار انجام می‌شود تا هویت سهامدار و نیز میزان سهامی که قرار است به عنوان وثیقه گذاشته شود را تایید کند.

کارمزد وثیقه را سهامدار باید پرداخت کند و اگر این کار موفق‌آمیز باشد، درخواست وثیقه ثبت می‌شود.

در انتهای روز معاملاتی و پس از اعمال معاملات، درخواست سهامداران در سامانه پس از معاملات اعمال می‌شود و روز کاری بعد نتیجه این درخواست در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

سهامدار باید نسبت به این موضوع مطلع باشد، سهامی که به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی تعیین می‌شود، در شرکت سپرده گذاری به حالت فریز درآمده و سهامدار تا پایان تسویه تسهیلات خود نمی‌تواند آن را بفروش برساند.

براساس طرح نگین اعتماد حداکثر معادل ۹۰ درصد سپرده مشتریان به آن‌ها وام اعطا می‌شود. سود این وام براساس نوع سپرده متفاوت بوده و حداکثر ۱۷ درصد است. متقاضیانی که خواهان این نوع تسهیلات هستند باید در یکی از شعب بانک سپه سپرده کوتاه مدت عادی یا ۶ ماهه داشته باشند. حداقل مبلغ سپرده هم برای دریافت این نوع تسهیلات متفاوت است. اگر فرد سپرده کوتاه مدت عادی افتتاح کرده باشد، کف مبلغ براساس ضوابط و مقررات تعیین می‌شود. ولی برای سپرده کوتاه مدت شش ماهه حداقل مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. دریافت کنندگان این وام از سود سپرده بانکی هم در طول بازپرداخت اقساط وام برخوردار خواهند شد.

وثیقه افرادی که از طریق این طرح وام دریافت می‌کنند، مسدودی سپرده آن‌ها متناسب با نرخ تسهیلات دریافتی است. امکان بازپرداخت اقساط این تسهیلات حداقل ۱۲ تا ۳۶ ماه است. این وام براساس عقد مرابحه به مشتریان واجد شرایط پرداخت می‌شود. حداکثر مبلغ پرداختی این تسهیلات در چارچوب ضوابط و سیاست‌های اعتباری و حدود اختیارات بانک خواهد بود. اما کف مبلغ تسهیلات پرداختی این طرح ۳ میلیون تومان اعلام شده است. لازم به توضیح است که امکان انتقال امتیاز این تسهیلات به بستگان درجه یک وجود دارد.

براساس مقررات، متقاضیان وام نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند. طبق اطلاعات موجود، در صورت کامل بودن مدارک متقاضی، بعد از یک روز کاری تسهیلات به حساب وی واریز خواهد شد.

 بانک ملی به منظور رفع کمبود نقدینگی مشتریان واجد شرایط خود، به آن‌ها وام ۵۰ میلیون تومانی با سود کم اعطا می‌کند. این وام بانک ملی با نام طرح «نیکان» به مشتریان واجد شرایط پرداخت می‌شود. تمامی افراد، اعم از حقیقی و حقوقی، امکان درخواست این نوع وام را دارند.

افرادی که خواهان استفاده از تسهیلات طرح نیکان هستند باید در یکی از شعب بانک ملی حساب قرض الحسنه داشته باشند. سپس متقاضیان باید یک میانگین حساب سه ماهه ایجاد کنند و بعد از آن برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی طرح نیکان درخواست بدهند. براساس اعلام بانک ملی، سود این وام ۴ درصد است.

حداکثر مدت زمان برای بازپرداخت این تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی هم ۶۰ ماه اعلام شده است. افرادی که خواهان دریافت این نوع وام هستند باید ضامن رسمی و معتبری داشته باشند و به بانک ارائه دهند. بانک سپرده وام گیرندگان طرح نیکان را مسدود نخواهد کرد، یعنی افراد تا زمان اتمام پرداخت اقساط تسهیلات، امکان استفاده از حساب خود را بدون هیچ محدودیتی خواهند داشت.

بر اساس قوانین موجود برای وام‌دهی، وام گیرندگان نباید در سیستم بانکی بدهی معوق یا چک برگشتی داشته باشند. ضمنا پرداخت هزینه‌های جانبی مربوط به تشکیل پرونده و اعتبارسنجی هم برعهده خود متقاضیان است.

اگر افراد مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام طرح نیکان را با نرخ سود مشخص شده دریافت کنند و مدت زمان بازپرداخت هم برای آن‌ها همان ۶۰ ماه تعیین شود، مبلغ هر قسط برایشان ۸۳۳ هزار و ۳۳۳ تومان خواهد بود. مجموع رقم این مبلغ وام طرح نیکان و سود آن هم به ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که جهت رفع نیازها و احتیاجات ضروری متقاضیان در قبال ترهین طلا و جواهرات، وام قرض الحسنه و تسهیلات جعاله اعطا می کند.

متقاضیان تنها کافی است طلای خودشان را به عنوان وثیقه نزد بانک امانت بگذارند و یکی از وام‌های قرض‌الحسنه یا جعاله بانک کارگشایی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.

بانک کارگشایی در حال حاضر تسهیلات خرد جعاله رفع احتیاجات ضروری را با سقف فردی ۲۰۰ میلیون ریال و وام قرض الحسنه را با سقف فردی ۲۰ میلیون ریال به ترتیب در قبال ترهین ۱۰۰ و ۳۰ گرم طلا و جواهرات، توسط ۱۳شعبه و ۴۲ دایره فعال در سراسر کشور به متقاضیان پرداخت می کند.

این وام، یکی از راحت‌ترین وام‌هایی است که هر متقاضی‌ می‌تواند دریافت کند و نیازی به پرداخت ماهانه اقساط ندارد.

پرداخت وام قرض الحسنه، ارائه تسهیلات جعاله احتیاجات ضروری، تودیع و نگهداری طلا و جواهرات مشتریان، واگذاری صندوق امانت به مشتریان و ... از جمله خدمات بانک کارگشایی است.

گفتنی است، بانک کارگشایی در سال ۱۳۰۵ تحت عنوان مؤسسه رهنی دولتی تأسیس شد و پس از تأسیس بانک ملی ایران به عنوان یکی از واحدهای این بانک در راستای کمک به رفع نیازهای ضروری متقاضیان مشغول ارائه خدمات است.

لازم به ذکر است، بانک کارگشایی طی سال گذشته به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان نیز تعداد ۱۰۱ هزار و ۷۲۵ فقره وام قرض الحسنه به ارزش بالغ بر یک هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

همچنین در این مدت، تعداد ۱۳۰ هزار و ۲۹ فقره تسهیلات جعاله به متقاضیان پرداخت شده که ارزش ریالی آن ۲۰ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال است.

متقاضیانی امکان درخواست وام مذکور را دارند که در یکی از شعب بانک ملی دارای حساب قرض الحسنه باشند یا حداقل آن را افتتاح کنند. هنگام پرداخت تسهیلات تعمیر مسکن، هیچ مقداری از مبلغ وام توسط بانک بلوکه نخواهد شد. ضمن اینکه حساب سپرده فرد هم مسدود نخواهد شد و وام گیرنده تا پایان تسویه اقساط، امکان استفاده از سپرده خود را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها