کد خبر: 652124
تاریخ انتشار :

وام بانکی | وام بدون ضامن | وام با سود کم

خبر مهم برای متقاضیان وام بانکی | دریافت وام بانکی با بهره کم

برای اولین بار در نظام بانکی کشور، طرح وثیقه‌گیری سهام جهت دریافت وام در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عملیاتی می‌شود.

خبر مهم برای متقاضیان وام بانکی | دریافت وام بانکی با بهره کم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و ... می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند.پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

وام بانکی

«محمد حسنلو» معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: وثیقه قرار دادن دارایی سهام افراد برای دریافت وام با همکاری ۲ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و ملی عملیاتی می‌شود.

حسنلو گفت: در تلاش هستیم زیر ساخت وثیقه قرار گرفتن تمام نمادها یا همه سهام سهامداران را آماده کنیم و به صورت الکترونیکی در اختیار بانک‌ها قرار دهیم تا آن‌ها بتوانند به پشتوانه وثیقه سهام به سهامداران تسهیلات ارائه دهند.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک ملی در این زمینه پیشتاز هستند و به زودی با فراهم شدن بسترهای قانونی، این ۲ بانک ارائه تسهیلات را آغاز خواهند کرد.

حسنلو اضافه کرد: آن چیزی که برای شرکت سپرده‌گذاری مهم است احراز هویت سهامداران است که به صورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: همه کسانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند حتماً باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند.

وی افزود: در جریان اجرای این طرح، مشتری می‌تواند آن سهامی که می‌خواهد وثیقه شود و تعداد آنها را از طریق سامانه انتخاب کند و ما این درخواست را به بانک ارسال می‌کنیم تا بقیه مراحل وثیقه سهام انجام شود.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای الکترونیکی کردن فرآیندهای خود، خدمات مختلفی از جمله پیشخوان مجازی، افتتاح حساب آنلاین، درخواست تسهیلات آنلاین، کارت هدیه آنلاین و... را راه‌اندازی کرده است. این بانک نخستین بانک کشور بود که احراز هویت سجام را به‌صورت غیرحضوری ارائه کرد. همچنین سفته الکترونیکی نیز به‌زودی از سوی این بانک ارائه خواهد شد.

بانک تجارت به منظور ارائه خدمات متنوع به مشتریان خود و برای تنوع سبد محصولات خود، با طرحی به نام پیشرو به خریداران خودرو تسهیلات پرداخت می‌کند. افراد واجد شرایط برای درخواست این وام باید در یکی از شعب بانک تجارت سپرده کوتاه مدت عادی داشته باشند. این وام با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود. سپرده افراد بعد از پرداخت این تسهیلات مسدود نخواهد شد و افراد امکان بهره برداری از موجودی خود را تا اخر تسویه اقساط دارند. ضمانت مورد نیاز برای دریافت این نوع وام، ارائه ضامن معتبر است. یعنی متقاضیان این وام باید ضامن رسمی داشته باشند و به بانک ارائه دهند.

کسانی که قصددریافت وام ۱۴۰ میلیون خرید خودرو هستند باید بدانند که حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماه است. متقاضیان این وام نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند، در غیر این صورت امکان درخواست تسهیلات مذکور را نخواهند داشت. ضمنا پرداخت هزینه‌های جانبی مربوط به تشکیل پرونده و اعتبارسنجی با خود متقاضیان است.

در صورتی که فرد متقاضی واجد شرایط لازم باشد و بانک هم به وی حداکثر مبلغ تسهیلات را پرداخت کند، با توجه به سود ۱۸ درصدی این وام و همچنین مدت زمان بازپرداخت ۳۶ ماهه، مبلغ هر قسط برای وی ۵ میلیون و ۶۱ هزار و ۳۳۵ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۴۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۷۴ تومان و مجموع رقم تسهیلات ذکر شده و سود آن هم ۱۸۲ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۴ تومان است.

 بانک ملت وام ویژه متخصصان را با سود ۱۸ درصد می‌پردازد. افرادی که صاحب خرفه‌ای هستند و مایلند تا این وام را دریافت کنند، باید سند ملکی داشته باشند و به بانک ارائه دهند. ضمنا داشتن حساب جاری در یکی از شعب بانک ملت ضروری است. سپرده مشتریان پس از پرداخت وام مسدود نخواهد شد و آن‌ها تا اتمام تسویه اقساط هم امکان بهره برداری از حساب خود را دارند. حداکثر مدت زمان برای بازپرداخت وام هم ۶۰ ماه اعلام شده است.

شرایط پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی ویژه متخصصان

شرط اساسی برای پرداخت این تسهیلات، داشتن مجوز فعالیت یا پروانه کسب معتبر است. ضمن اینکه متقاضیان نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. پرداخت هزینه‌های مربوط به تشکیل پرونده، حق کارشناسی ملکی که به وثیقه گذاشته شده و اعتبارسنجی برعهده متقاضیان دریافت این تسهیلات است.

اگر فردی صاحب شغلی غیر از پزشکی باشد و بانک هم به اوبیشترین مبلغ تسهیلات ویژه متخصصان را ارائه دهد، با توجه به نرخ سود ۱۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۶۰ ماهه، مبلغ اقساط برای وی ۷ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۸ تومان خواهد بود. طبق اطلاعات رده، کل سود این مبلغ وام ۱۵۷ میلیون و ۸۱ هزار و ۶۹۴ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۴۴۵ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان است. با توجه به تفاوت این وام برای گروه مشاغل پزشکی، میزان اقساط، سود و جمع سود و وام آن متفاوت از تسهیلات گروه غیرپزشکی خواهد بود.

 بانک ملی به منظور رفع کمبود نقدینگی مشتریان واجد شرایط خود، به آن‌ها وام ۵۰ میلیون تومانی با سود کم اعطا می‌کند. این وام بانک ملی با نام طرح «نیکان» به مشتریان واجد شرایط پرداخت می‌شود. تمامی افراد، اعم از حقیقی و حقوقی، امکان درخواست این نوع وام را دارند.

افرادی که خواهان استفاده از تسهیلات طرح نیکان هستند باید در یکی از شعب بانک ملی حساب قرض الحسنه داشته باشند. سپس متقاضیان باید یک میانگین حساب سه ماهه ایجاد کنند و بعد از آن برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی طرح نیکان درخواست بدهند. براساس اعلام بانک ملی، سود این وام ۴ درصد است.

حداکثر مدت زمان برای بازپرداخت این تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی هم ۶۰ ماه اعلام شده است. افرادی که خواهان دریافت این نوع وام هستند باید ضامن رسمی و معتبری داشته باشند و به بانک ارائه دهند. بانک سپرده وام گیرندگان طرح نیکان را مسدود نخواهد کرد، یعنی افراد تا زمان اتمام پرداخت اقساط تسهیلات، امکان استفاده از حساب خود را بدون هیچ محدودیتی خواهند داشت.

بر اساس قوانین موجود برای وام‌دهی، وام گیرندگان نباید در سیستم بانکی بدهی معوق یا چک برگشتی داشته باشند. ضمنا پرداخت هزینه‌های جانبی مربوط به تشکیل پرونده و اعتبارسنجی هم برعهده خود متقاضیان است.

اگر افراد مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام طرح نیکان را با نرخ سود مشخص شده دریافت کنند و مدت زمان بازپرداخت هم برای آن‌ها همان ۶۰ ماه تعیین شود، مبلغ هر قسط برایشان ۸۳۳ هزار و ۳۳۳ تومان خواهد بود. مجموع رقم این مبلغ وام طرح نیکان و سود آن هم به ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که جهت رفع نیازها و احتیاجات ضروری متقاضیان در قبال ترهین طلا و جواهرات، وام قرض الحسنه و تسهیلات جعاله اعطا می کند.

متقاضیان تنها کافی است طلای خودشان را به عنوان وثیقه نزد بانک امانت بگذارند و یکی از وام‌های قرض‌الحسنه یا جعاله بانک کارگشایی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.

بانک کارگشایی در حال حاضر تسهیلات خرد جعاله رفع احتیاجات ضروری را با سقف فردی ۲۰۰ میلیون ریال و وام قرض الحسنه را با سقف فردی ۲۰ میلیون ریال به ترتیب در قبال ترهین ۱۰۰ و ۳۰ گرم طلا و جواهرات، توسط ۱۳شعبه و ۴۲ دایره فعال در سراسر کشور به متقاضیان پرداخت می کند.

این وام، یکی از راحت‌ترین وام‌هایی است که هر متقاضی‌ می‌تواند دریافت کند و نیازی به پرداخت ماهانه اقساط ندارد.

پرداخت وام قرض الحسنه، ارائه تسهیلات جعاله احتیاجات ضروری، تودیع و نگهداری طلا و جواهرات مشتریان، واگذاری صندوق امانت به مشتریان و ... از جمله خدمات بانک کارگشایی است.

گفتنی است، بانک کارگشایی در سال ۱۳۰۵ تحت عنوان مؤسسه رهنی دولتی تأسیس شد و پس از تأسیس بانک ملی ایران به عنوان یکی از واحدهای این بانک در راستای کمک به رفع نیازهای ضروری متقاضیان مشغول ارائه خدمات است.

لازم به ذکر است، بانک کارگشایی طی سال گذشته به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان نیز تعداد ۱۰۱ هزار و ۷۲۵ فقره وام قرض الحسنه به ارزش بالغ بر یک هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

همچنین در این مدت، تعداد ۱۳۰ هزار و ۲۹ فقره تسهیلات جعاله به متقاضیان پرداخت شده که ارزش ریالی آن ۲۰ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال است.

متقاضیانی امکان درخواست وام مذکور را دارند که در یکی از شعب بانک ملی دارای حساب قرض الحسنه باشند یا حداقل آن را افتتاح کنند. هنگام پرداخت تسهیلات تعمیر مسکن، هیچ مقداری از مبلغ وام توسط بانک بلوکه نخواهد شد. ضمن اینکه حساب سپرده فرد هم مسدود نخواهد شد و وام گیرنده تا پایان تسویه اقساط، امکان استفاده از سپرده خود را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها