کد خبر: 652063
تاریخ انتشار :

سورپرایز دولت برای مستاجران | وام فوری به این افراد تعلق می گیرد

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: با توجه به افزایش روز افزون قیمت اجاره بهای مسکن در کشور ، تسهیلات در نظر گرفته برای ساماندهی بازار، به حل مشکلات کمک نمی کند

سورپرایز دولت برای مستاجران | وام فوری به این افراد تعلق می گیرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: با توجه به افزایش روز افزون قیمت اجاره بهای مسکن در کشور ، تسهیلات در نظر گرفته برای ساماندهی بازار، به حل مشکلات کمک نمی کند.

در روزهای اخیر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستأجران خبر داد که به زودی به شبکه بانکی کشور ابلاغ می شود. مبلغ این وام برای شهر تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری، به ترتیب ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان مصوب شده است.

میزان وام ودیعه مسکن نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰ میلیون تومانی در استان تهران داشته است که با افزایش تورم بخش اجاره مسکن منطقی به نظر نمی رسد.

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک، در این رابطه به گسترش نیوز می‌گوید: سیاست های در نظر گرفته برای بازار مسکن باید مناسب با وضعیت اقتصادی کشور باشد به طوری که پرداخت وام ودیعه مسکن باید با سود ۴ درصد در نظر گرفته شود نه سود ۱۸ درصد!

وی اضافه کرد: تسهیلات ودیعه مسکن وام نیست، بلکه دامی است که هیچ اثری ندارد و مشکلی از مستاجران حل نمی کند .چرا که اگر رهن یک خانه ۵۰ متری در جنوب شهر تهران را ۳۵۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، پرداخت وام ۶۰ میلیون تومانی آن هم  با سود ۱۸ درصد ، کمکی به مستاجران نمی کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها