کد خبر: 652368
تاریخ انتشار :

سامانه رفاه درآمد مجموع همه افراد خانوار را به عنوان درآمد خانوار محاسبه نکند

رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره یکی از مشکلات سامانه رفاه ایرانیان گفت: در سامانه رفاه، درآمد مجموع همه افراد خانوار به عنوان درآمد خانوار در نظر گرفته است؛ این درحالی است که بسیاری از دختران و پسرانی که ازدواج نکرده‌اند، درآمدشان را برای مهیا کردن خانواده آتی در نظر دارند.

سامانه رفاه درآمد مجموع همه افراد خانوار را به عنوان درآمد خانوار محاسبه نکند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 فاطمه قاسم پور در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: این روزها که شاهد تصمیم مهم هدفمندی یارانه‌ها و حذف بخشی از یارانه‌های پنهان هستیم درباره اجرای این طرح مهم و حیاتی برای کشور، برخی زیرساخت‌ها باید آماده سازی و ترمیم شود تا عدالتی که هدف اجرای این طرح است، محقق شود.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره آماده کردن زیرساخت‌ها گفت: از مهمترین این زیرساخت‌ها پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان است. مجلس در بودجه ۱۴۰۱ به تامین ارتقای مالی این سامانه و کمک به اتصال آن به پایگاه مختلف اطلاعاتی برای دقت بخشی به آزمون وسع، مصوبات خوبی داشته است. آزمون وسع باید به صورت شفاف باشد، ولی تکمیل نبودن این سامانه در کنار عدم شفایت شاخص‌ها و یا غلط بودن برخی شاخص‌ها باعث ابهام جدی داشته است.

ایسنا

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم درباره مشکلات سامانه رفاه ایرانیان گفت: در این سامانه درآمد مجموع همه افراد خانوار به عنوان درآمد خانوار محسوب می‌شود، در صورتی که بسیاری از دختران و پسرانی که ازدواج نکرده‌اند، درآمدشان را برای مهیا کردن خانواده آتی در نظر دارند و اینکه ما درآمدها را به عنوان درآمد سرپرست خانواده حساب کردیم، شاخص غلطی است و باید اصلاح شود. قرار بود طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت در صورت حذف ارز ترجیحی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار دهد و وزارت کار اقدامات لازم برای ارتقای سامانه رفاه ایرانیان انجام دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها