کد خبر: 652402
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مصطفی هاشمی‌طبا

ناآرامی‌ها بیش از همه به خود مردم آسیب می‌زند

سید مصطفی هاشمی‌طبا گفت: دولت می‌گوید راه دیگری جز حذف ارز ترجیحی وجود نداشت شاید هم درست بگوید اما حتما می‌شد با مردم سخن گفت.

ناآرامی‌ها بیش از همه به خود مردم آسیب می‌زند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت این روزهای اقتصاد ایران مبهم است. مردم نگران‌اند و مشخص نیست که آیا در روزهای آینده شاهد ثبات در بازار و البته قیمت‌ها خواهیم بود یا نه؟

سیدمصطفی هاشمی‌طبا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من امیدوارم که مردم آرامش خود را حفظ کنند زیرا ناآرامی‌ها بیش از همه به خودشان صدمه می‌زند. به هر حال تصمیمی که اکنون درباره حذف ارز ترجیحی گرفته شد، همه را به یاد گران‌کردن بنزین انداخت. بهتر بود به جای تصمیم ناگهانی با مردم صحبت و استدلال‌ها مطرح می‌شد تا مردم قانع شوند».

او ادامه داد: «مردم اکنون نگران آن هستند که گرانی‌ها فقط محدود به چهارقلم کالاهای مورد بحث نباشد و دایره‌اش وسیع‌تر از این حرف‌ها شود. حالا دولت می‌گوید راه دیگری جز حذف ارز ترجیحی وجود نداشت شاید هم درست بگوید اما حتما می‌شد با مردم سخن گفت. به هر حال امیدوارم این گردنه سخت هم به سلامت بگذرد و شرایط عادی شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «دولت یارانه‌های 300 و 400هزارتومانی به مردم می‌دهد اما به نظرم دادن یارانه نقدی راحت‌ترین کار است. این روش درست نیست که اجناس گران شود و بگوییم یارانه‌اش را به صورت نقدی به مردم می‌دهیم. ما باید وقتی تحریم می‌شدیم، ابزار دوران تحریم را فراهم می‌کردیم. باید می‌دانستیم که مشکلات زیادی به وجود می‌آید و لازم بود که بیش از شرایط کنونی آماده مقابله با پیامدهای تحریم می‌شدیم که نشدیم».

هاشمی‌طبا در پایان گفت: «از این سو هم بهتر است مردم قدری تحمل خود را بالا ببرند و امیدوار باشند که شرایط سخت کنونی می‌گذرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها