کد خبر: 652540
تاریخ انتشار :

یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

اطلاعیه مهم دولت برای یارانه جدید | جاماندگان یارانه بخوانند

در پی دستور ریاست جمهوری در خصوص بررسی وضعیت کلیه هموطنانی که تاکنون یارانه دریافت نمی کردند و اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم اطلاعیه ای صادر کرد.

اطلاعیه مهم دولت برای یارانه جدید | جاماندگان یارانه بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

​ دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت  یارانه جدید آغاز شد.به هر نفر از مشمولان یارانه جدید 400 هزار تومان واریز شد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالاکارت پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

 بر اساس این اطلاعیه آن دسته از هموطنانی که تاکنون اصلا یارانه دریافت نمی کرده اند و اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند می توانند برای ثبت نام به منظور بررسی وضعیت اقتصادی خانوار خود به «درگاه ملی خدمات دولت» به آدرس my.gov.ir مراجعه کنند.

در این اطلاعیه از عموم جاماندگان یارانه ای که نیاز به بررسی وضعیت خانوار خود دارند دعوت می‌شود که ابتدا به سایت  my.gov.ir مراجعه و  بر اساس کد ملی و استعلام دهک کاربر وضعیت دریافت یارانه خود را استعلام نمایند.

در اطلاعیه دولت آمده است که چنانچه هموطنان عزیز به دهک اعلام شده و قطع یارانه خود اعتراض دارند به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه نمایند و در صورت پذیرش اعتراض، یارانه دهک خانوارهای جدید از اردیبهشت ماه ۱۴٠۱ پرداخت خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه درخواست می شود که به منظور جلوگیری از اختلال در بررسی وضعیت خانوارها، متقاضیان بر اساس رقم آخر کد ملی خود (زوج و فرد) در روزهای تعیین شده مراجعه کنند.

براین اساس کسانی که رقم آخر کد ملی آن ها زوج است در روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) و افرادی که رقم آخر کد ملی آنها فرد است در روزهای فرد (یکشنبه و سه شنبه و پنجشنبه) برای استعلام وضعیت خانوار خود مراجعه کنند.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد:از افراد جدید متقاضی دریافت یارانه و جامانده در روزهای آتی ثبت نام خواهد شد.

 این اطلاعیه که در راستای مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه و دستورات آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهور می باشد بدین شرح است: به اطلاع کسانی که به هر دلیلی امکان ثبت نام پیدا نکردند، می رساند سازمان هدفمندسازی یارانه ها در روزهای آتی، ثبت نام از متقاضیان یارانه، جاماندگان، از قلم افتادگان و منصرفین دوره های قبل را آغاز می کند.

در روزهای آتی کیفیت، شرایط و وب سایت ثبت نام از افراد متقاضی دریافت یارانه و افراد جامانده از طریق رسانه های جمعی و یا پایگاه اطلاع رسانی سازمان هدفمندسازی یارانه ها به آدرس اینترنتی www.hadafmandi.ir اعلام می شود.

لازم به تاکید است، پس از ثبت نام از سرپرستان، بررسی های لازم انجام می شود و در صورت واجد شرایط بودن، ثبت نام کننده مانند سایر مشمولین، یارانه مرحله 136-135 (اردیبهشت و خرداد 1401)را دریافت خواهد کرد.

همچنین منظور پاسخگویی به عدم واریز کمک معیشتی در اردیبهشت ماه سال1401 و اعتراض به دهک بندی های اعلام شده به وب سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه و یا با شماره 021-6369 تماس حاصل نمایید. در صورت پذیرش اعتراض عدم واریز یارانه مرحله 135 و 136 اعلام شده برای سرپرست خانوار جبران خواهد شد.

دقیقا یه هفته پیش بود که رییس جمهوری، در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم، خبر از یارانه جدید داد. براین اساس قرار شده بود دهک‌های اول تا سوم نفری ۴۰۰ و دهک‌های چهارم تا نهم نفری ۳۰۰هزار تومان یارانه بگیرند. دهک دهم نیز تنها دهکی بود که یارانه دریافت نمی‌کرد. البته که این یارانه از همان ابتدا سوالات زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرد؛ برخی یارانه نگرفته بودند و می‌خواستند بدانند چه طور یارانه بگیرند؟ برخی معتقد بودند اشتباها نامشمول عنوان شده و باید مشمول یارانه باشند. برخی می‌گفتند تکلیف باقی یارانه‌ها چه می‌شود و... . در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات در مورد یارانه جدید را عنوان می‌کنیم.

یارانه نقدی و معیشتی چه می شود؟

همانطور که می‌دانید چند سالی است که هر ماه دو یارانه به حساب سرپرست برخی از خانوارها واریز می‌شود؛ یارانه نقدی و معیشتی. برای برخی از مردم از همان ابتدا این سوال مطرح بود که با پرداخت یارانه جدید تکلیف دو یارانه قبلی چه خواهد شد؟ بررسی‌ها حاکی از آن است که دیگر یارانه‌ای با نام نقدی و معیشتی نداریم و تمام یارانه‌ها در قالب یارانه جدید پرداخت می‌شود. البته یارانه جدید نیز تنها برای دو ماه است و احتمالا پس از آن به طور کل هیچ یارانه‌ای به صورت نقدی نداریم و کالابرگ الکترونیک جایگزین آن خواهد شد.

برای اعتراض به واریز نشدن یارانه چه کنیم؟

اگر به هر دلیلی یارانه برای شما واریز نشده است، می‌توانید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید و اعتراض خود را ثبت کنید.

یارانه بگیران جدید باید چه کنند؟

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفت: به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه افرادی که به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

چرا برای برخی یارانه بیشتری واریز شده است؟

برخی افراد یارانه‌ای بیشتر دریافت کردند؛ در پاسخ باید گفت: یارانه دوماه برای مردم واریز شده و اگر یارانه دو برابری به حسابتان آمده، به همین دلیل است.

از کجا بفهمیم مشمول یارانه رییسی هستیم یا نه؟

برای اینکه بفهمید مشمول یارانه جدید هستید یا نه در ابتدا باید وارد سامانه hemayat.mcls.gov.ir شوید. پس از ورود به سامانه در ابتدا شماره ملی سرپرست خانوار، سپس شماره حسابی که یارانه برای شما تاکنون واریز می‌شد و پس از آن شماره ملی یکی دیگر از اعضای خانواده را وارد کنید. پس از آن پنجره پایین برای شما باز می‌شود و شما متوجه می‌شوید که مشمول هستید یا خیر.

چرا برخی یارانه کمتری دریافت کردند؟

با واریز یارانه‌ها عده‌ای معتقد بودند که یارانه کمتری برایشان واریز شده؛ علت آن که برخی افراد یارانه کمتری دریافت کردند آن است که قسط وام کرونا از مبلغ یارانه کم شده است.

ممکن است یارانه جدید بیشتر از دوماه پرداخت شود؟

همانطور که گفته شد، قرار است یارانه جدید دو ماه پرداخت شود و پس از آن کالابرگ الکترونیک داده شود؛ آیا ممکن است که مدت این یارانه بیش از دو ماه باشد؟ وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال گفت: اگر شرایط کوپن فراهم نشود پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

اتباع خارجی هم یارانه می‌گیرند؟

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا اتباع جدید هم یارانه می‌گیرند یا خیر گفت: فعلا در این مرحله خیر تعلق نمی‌گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها