کد خبر: 652693
تاریخ انتشار :

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر خوش وزیر درباره اجرایی شدن رتبه بندی معلمان | اعمال رتبه بندی معلمان در فیش حقوقی

وزیر آموزش و پرورش از طرح رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: ‌رتبه‌بندی معلمان از اول شهریورماه ‌در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.

خبر خوش وزیر درباره اجرایی شدن رتبه بندی معلمان | اعمال رتبه بندی معلمان در فیش حقوقی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

رتبه بندی معلمان

یوسف نوری  در جریان سفر هیات دولت به آذربایجان‌غربی، در جلسه شورای اداری بوکان شرکت کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه اظهار داشت: اولین اقدام دولت مبارزه جدی با ویروس کرونا بود که البته این مهم را از دو جهت کاهش مرگ و میر و ساخت واکسن پیگیری کردیم و این مهم برگه زرین تاریخ انقلاب بود.

وی افزود: عدالت محوری یکی دیگر از اقدامات دولت بود دولت سیزدهم بود که برجسته ترین این عدالت حضور در میان مردم و سخن با توده های مختلف مردم در نقاط مختلف کشور بود

نوری تصریح کرد: شفافیت یکی دیگر از کارهای مهم دولت بود که اکنون به راحتی برای هر مجوزی بدون کوچکترین مشکلی می توان اقدام کرد

وی ادامه داد: رتبه بندی معلمان دیگر کار مهم دولت بود که ۱۰ سال در بروکراسی اداری معطل مانده بود که این مهم الان تصویب شده و قطعا در آینده ای بسیار نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود و از اول شهریورماه نیز در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: رسانه های ضد انقلاب طی ماه های گذشته بیشترین حجم خبری خود را به مسئله رتبه‌بندی معلمان آن هم به دروغ اختصاص دادند که خوشبختانه جامعه فرهنگیان کشور پاسخی به این دروغ‌پراکنی‌ها نشان ندادند.

وی گفت: اعمال رتبه‌بندی معلمان شروع شده و ان‌شاالله در ماه های آینده نیز فرهنگیان کشور خبرهای بسیار خوبی در حوزه بیمه و دیگر مسائل خواهند شنید.

نوری عنوان کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ سالن  ورزشی درون مدرسه‌ای در این دولت به کلیه مدارس کشور اختصاص داده شده که به نوبه خود یک انقلاب مهم در این حوزه است که بودجه احداث آن‌ها نیز اختصاص پیدا کرده است.

رتبه بندی معلمان

​سخنگوی آموزش و پرورش گفت: کلیات و مفاد آیین‌نامه پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌ بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت بررسی شد. ستاری فرد درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌ بندی فرهنگیان توضیح داد: هفته گذشته یکشنبه اولین جلسه کمیسیون عمومی دولت در رابطه با رتبه بندی برگزار شد که در این جلسه بیشتر به کلیات آیین نامه پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.

وی افزود: روز گذشته مجدد جلسه دومی برگزار شد که درباره مفاد و جزئیات آیین نامه پیشنهادی آموزش و پرورش بحث شد.

سخنگوی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: کمیسیون و اعضای کمیسیون سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش عزم جدی دارند و مصمم هستند که با سرعت و سهولت آیین نامه نهایی شود و در اختیار هیات وزیران قرار گیرد.

ستاری فرد ادامه داد: طبق قانون زمان اجرای رتبه بندی معلمات از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و هر زمان که ابلاغ شود، احکام از این زمان اجرایی می شود.

وی در باره میزان دریافتی معلمان پس از اجرایی شدن رتبه بندی عنوان کرد: میزان دریافتی معلمان پس از اجرای رتبه بندی قابل پیش بینی نیست.

سخنگوی آموزش و پرورش یادآور شد: احکام معلمان از یکی به دیگری متفاوت است، همچنین علاوه بر احکام با توجه به سنوات ، حق شاغل و فوق العاده های شغلی ، دریافتی فرهنگیان از ۵۵ تا ۹۵ درصد این به این سه آیتم و رتبه های آنها بستگی دارد، بنابراین میزان دریافتی متفاوت است و نمی توان محاسبه کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش آیین‌نامه رتبه بندی را روز ۲۴ فروردین ماه در اختیار هیات دولت قرار داد.

طرح رتبه بندی معلمان نیز از دیگر اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.

هرچند که زمزمه اجرای رتبه بندی معلمان نیز از سال ۹۷ به گوش می رسید اما وزارت آموزش و پرورش بررسی و رفع ایرادات لوایح این طرح را در چند ماه گذشته برای همه معلمان رسمی و پیمانی به کار گرفت.

این طرح پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، به شورای نگهبان رسید که در آنجا به برخی از لوایح ایراداتی وارد شد که اول اسفند ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کردند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را رفع کردند و در نهایت معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی اشکالات شورای نگهبان با لایحه رتبه‌بندی معلمان را برطرف و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تعیین کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها