کد خبر: 652718
تاریخ انتشار :

ضرغامی: احیای آثار تاریخی ماکو نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در ماکو گفت: ماکو دارای آثار تاریخی و گردشگری ویژه‌ایی است و برای تخصیص اعتبار احیای آن تلاش خواهیم کرد.

ضرغامی: احیای آثار تاریخی ماکو نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، سید عزت‌الله ضرغامی عصر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان ماکو اظهار کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات مطروحه در همین شهرستان ماکو با همدلی و هم افزایی دستگاه های اجرایی و با قانون تفویض اختیارات دولت به مسئولان محلی حل و فصل می شود

وی همدلی و پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی را خواستار شد و افزود: خوشبختانه در ماکو برادران شیعه و سنی با هم در تعامل هستند و مشکل قومیتی در این منطقه حل شده است.

وزیر میراث فرهنگی قول مساعد به پیگیری مطالبات مردم منطقه از رییس جمهور در جلسه استانی هیات دولت داد.

تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد ماکو در استان آذربایجان غربی مطالبه مردم از رییس جمهور است

نماینده مردم ماکو، چالداران، شوط و پلدشت در مجلس نیز اظهار کرد:‌ مجوز واردات خودروهای خارجی طبق قانون به منطقه آزاد ماکو و تردد این خودروها تا مرکز استان مطالبه مردم منطقه از رییس جمهور است.

محمد علی‌پور (رحمتی) با بیان اینکه در دولت دهم این مجوز توسط رییس جمهور وقت صادر شده بود، افزود: اکثر مناطق آزاد کشور از مزیت تردد خودرو تا مرکز استان‌هایشان بهره مند هستند ولی متاسفانه بزرگترین منطقه آزاد کشور از این حق محروم شده است.

وی ادامه داد: این موضوع در توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

سید عزت اله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی امروز جمعه از طریق فرودگاه منطقه آزاد ماکو وارد این شهر شد و در بدو ورود به این منطقه، مورد استقبال اعضای شورای تامین، ائمه جمعه ماکو، شوط و پلدشت قرار گرفت، حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حضور در منزل شهید واحد یوسف زاده و اهدای لوح سپاس و هدیه به پدر و مادر و خانواده این شهید بزرگوار و تجلیل از مقام و منزل شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های  شهدا از برنامه‌های او در این سفر بود.

رییس جمهور با همراهی اعضای هیات دولت روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در قالب بیست و یکمین سفر استانی دولت به  آذربایجان غربی سفر کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها