کد خبر: 652945
تاریخ انتشار :

واکنش روزنامه اصلاح طلب به جمله جنجالی رئیسی

روزنامه سازندگی/ روزنامه اصلاح طلب سازندگی در مطلبی با عنوان راه دشوار رئیسی به تحلیل اظهارات رئیس جمهور در مورد تصمیمات سختی که دولت خواهد گرفت پرداخت.

واکنش روزنامه اصلاح طلب به جمله جنجالی رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهمترین بخش های این تحلیل

*سیدابراهیم رئیسی خبر داده که قرار است دوباره تصمیمات سختی بگیرد که شاید برخی موافق آن نباشند،سازندگی پیش‌بینی می‌کند دولت ضمن ادامه‌ی اصلاح قیمت‌ها، به سوی اصلاح نظام بانکی و قطع بودجه‌ی نهادهای غیراقتصادی حرکت کند

*در حالی که کمتر از یک ماه از اجرای روند حذف ارز 4هزار و 200 تومانی گذشته است، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز گذشته در همایش «خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران» با بیان این که «قرار است در کشور تصمیم‌های سختی بگیریم»

*سازندگی پیش‌بینی می‌کند که رئیس‌جمهور بر سه محور اصلاح قیمت‌ها، اصلاح نظام بانکی و قطع بودجه نهادهای غیراقتصادی را در دستور کار جدید خود قرار دهد.

* اصلاح قیمت‌ها با حذف ارز ترجیحی آغاز شد.اصلاح نظام بانکی از مسائلی است که نظام از مدت‌ها پیش دنبال آن بود و به رغم اینکه برخی دولت‌ها وعده‌ی آن را دادند اما عملا قدمی برای آن برنداشتند.

* اما بخش سوم که حذف بودجه نهادهای غیراقتصادی است، ممکن است همانطور که رئیسی گفته به مذاق برخی‌ها خوش نیاید اما ظاهرا در این امر مصمم است و این یک تصمیم مهم است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها