کد خبر: 653050
تاریخ انتشار :

موتورسواران سیاه پوش؛ روش غالب موساد برای ترور/ اولین گروه تروریستی یهود را بشناسید

استفاده از موتورسواران سیاه پوش، روش خاص موساد در ترور است. همچنین، تروریست های مامور موساد از طریق شرکت های تجاری بزرگ با یکدیگر و با فرماندهان خود ارتباط می گیرند.

موتورسواران سیاه پوش؛ روش غالب موساد برای ترور/ اولین گروه تروریستی یهود را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از مدافعان حرم در خیابان مجاهدین اسلام تهران توسط تروریست های اسرائیلی و به ضرب 5 گلوله دو موتورسوار به شهادت رسید. این ترور در نزدیکی منزل این شهید و در هنگامی که وی قصد ورود به منزل خود را داشته به وقوع پیوست. شهادت سرهنگ حسن خدایی توسط ماموران موساد در ایران انجام گرفت. بسیاری از رسانه های اسرائیلی بعد از این اقدام، به نحوی پذیرفتند که این ترور کار موساد بوده است. روزنامه اسرائیلی معاریو مدعی شد؛ ترور پاسدار خدایی ربطی به برنامه هسته‌ای ایران ندارد و به نظر می‌رسد این ترور مربوط به حضور ایران در سوریه بوده و پیام مستقیم اسرائیل به ایران است. این رسانه عبری زبان با اشاره ضمنی به جنایات تروریستی رژیم تل‌آویو در سال‌های گذشته گفت: بر خلاف دفعات گذشته که قربانیان عملیات فعالان برنامه‌های هسته‌ای ایران بودند، این بار یک افسر عالی‌رتبه سپاه هدف ترور قرار گرفت.

بعد از شهادت شهید خدایی، نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نیز در توئیتی نوشت: اقدام تروریستی بعدازظهر یکشنبه در تهران و شهادت سرهنگ پاسدار شهید حسن صیاد خدایی، عبور بدون محاسبه از خط قرمزی است که معادلات زیادی را تغییر می‌دهد. آمران و عاملان این جنایت هزینه سنگینی خواهند پرداخت.

واکنش ایران به این ترور ناجوانمردانه، باعث وحشت اسرائیلی ها شد و شبکه نیوز وان در خبری در این رابطه اعلام کرد، سفارت‌های اسرائیل در سرتاسر دنیا به حال آماده باش در آمده اند. اسرائیل هایوم هم در گزارشی اشاره کرد که ترور  شهید خدایی عبور از «خط قرمز» جمهوری اسلامی ایران بود.

موساد چگونه ترور می کند؟

این چندمین باری بود که موساد در ایران و سایر مناطق مربوط به جبهه مقاومت از اقدامات تروریستی استفاده می کند. پیش از این نیز اشاره شد که استفاده از موتورسواران سیاه پوش، روش خاص موساد در ترور است (اینجا بخوانید) اما متاسفانه در مراکز و خیابان های حساس مراقب پوشش این افراد نیستند و جاسوسان موساد هم هر بار از این روش استفاده می کنند.

همچنین، تروریست های مامور موساد از طریق شرکت های تجاری بزرگ با یکدیگر و با فرماندهان خود ارتباط می گیرند. این شرکت ها پل ارتباطی ماموران موساد هستند و بسیاری از آنها را وارد کشور و مناطق مختلف می کند. بر اساس اظهارات «رونن برگمن» خبرنگار حوزه اطلاعات و امنیت نشریه یدیعوت آحارونوت در دهه 1970، رئیس جدید عملیات سازمان جاسوسی موساد صدها شرکت تجاری در ماورابحار و کشورهای دیگر افتتاح کرد با این هدف که شاید یک روزی از آن‌ها استفاده شود. برای مثال، موساد یک شرکت حمل و نقل در حوزه خاورمیانه ایجاد کرد که سال‌ها بعد برای تأمین پوشش عملیات در آب‌های ساحلی یمن به کار آمد.

ترور در قانون و تاریخ یهودیان اسرائیلی

«ترور» روشی است که ماموران صهیونیست در سالهای حیات این رژیم به مراتب از آن استفاده کرده اند. احمد یاسین، فتحی شقاقی، سید عباس موسوی، عماد مغنیه، شهدای هسته ای ایران، محسن فخری زاده و ... همه و همه قربانیان ترورهای صهیونیست ها هستند.

ترور در بین صهیونیست ها روشی است که از ایدئولوژی و قانونشان حاصل می شود. در قانون اسرائیل طرح «ترورهای هدفمند» وجود دارد. طبق این طرح، اسرائیل حق دارد هر کدام از مقامات فلسطینی ( و احتمالا غیر فلسطینی) که علیه اسرائیل اقدامی می کنند، ترور کند. جالب اینکه علی رغم انتقادات بین المللی به این روش، «دادگاه عالی اسرائیل» هر بار قتل ها و ترورهای هدفمند را توجیه و آن را مقابله ای با عملیات‌های انتحاری فلسطینیان دانسته است.

به جز قانون، در ایدئولوژی صهیونیست ها نیز، ترور جای گرفته است. هر چند باید بین یهودیان و شریعت یهودی و صهیونیسم تمایز قائل شد اما نباید از خاطر برد که بخشی هایی از شریعت مکتوب و شریعت شفاهی یهودیت وجود دارد که اسرائیلی ها از آن سوء برداشت می کنند تا اقدامات خود را توجیه نمایند. رونن برگمن نام کتاب مهمش (برخیز و اول بُکُش) را که درباره ترور در موساد و سایر سازمان های جاسوسی نوشته، از نصایح مندرج در «تلمود» گرفته است؛ جایی که عنوان شده است «اگر کسی برای کشتن تو آمد، برخیر و پیشتر او را بِکُش».

به جز این در بخش هایی از تاریخ یهودیت نیز ترور وجود دارد. در قرن اول بعد از میلاد و زمانی که یهودا و اسرائیل به دست رومی ها افتاده و پادشاهی های مختلف یهودی سرنگون شده بودند، گروهی از یهودیان تندرو به نام «سیکاری» علیه رومی ها قیام کردند. آنها معتقد بودند هر کس با رومی ها همکاری کرده یا معامله نماید مهدور الدم است. اعضای این گروه بر اساس همین تفکر، بسیاری از مغازه داران، کارگران، اشراف و صاحب منصبان یهودی را در بازارها، مغازه ها یا کنیسه ترور کردند.

این شواهد به خوبی نشان می دهد که اسرائیلی ها چه دیدگاهی نسبت به ترور دارند و چقدر راحت می توانند از ترور برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. از این رو، واجب است دقت و هوشیاری ما نسبت به موساد و اعضای نفوذی آن در ایران بیشتر باشد تا مانع از تکرار اقدامات خرابکارانه صهیونیست ها شویم.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها