کد خبر: 653340
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدصادق کوشکی

برخی مجلس دهمی‌ها با اصل نظام مشکل داشتند

محمدصادق کوشکی گفت: برخی نمایندگان مجلس دهم پشت تریبون مجلس حرف‌های اینترنشنال، بی‌بی‌سی و صدای آمریکا را تکرار می‌کردند و امنیت ملی برایشان هیچ مفهومی نداشت.

برخی مجلس دهمی‌ها با اصل نظام مشکل داشتند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس برگزار شد و محمدباقر قالیباف بار دیگر به ریاست قوه مقننه رسید. در این شرایط شاید بتوان قضاوتی درباره عملکرد مجلس یازدهم ارائه داد.

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «واقعیت این که من تفاوت خاصی میان مجلس کنونی با مجالس قبل نمی‌بینم و در این دو سالی که از فعالیت مجلس یازدهم می‌گذرد، مصوبه درخشانی به جز مصوبه مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ندیده‌ام. حتی عملکرد مجلس در برخی عرصه‌ها حتی پاسخگوی کسانی که به نمایندگان کنونی رأی داده‌اند هم نبوده است. ما دیدیم که بعد از بحث‌های فراوان طرح شفافیت به طرحی بی‌خاصیت تبدیل شد در صورتی که انتظار از شفافیت چیز دیگری است یا آنکه با وجود تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر ولنگار بودن فضای مجازی، مجلس فضای مجازی را سامان‌دهی نکرد و این درحالی است که وظیفه مجلس قانونگذاری در این عرصه است. در حوزه نظارتی هم عملکرد خاصی از مجلس مشاهده نشد».

او ادامه داد: «آقای قالیباف که رئیس‌مجلس است و اخیرا برای بار سوم برای این جایگاه از سوی نمایندگان انتخاب شد، توانایی‌های اجرایی دارد. سابقه او نشان می‌دهد که می‌تواند در مدیریت اجرایی مؤثر باشد و چنین شخصیتی وقتی در جایگاه ریاست دستگاه قانون‌گذاری قرار می‌گیرد، طبیعی است که از اثربخشی لازم برخودار نباشد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «به فرموده امام(ره) مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد؛ یعنی از بهترین‌های جامعه در مجلس حضور داشته باشند و وقتی این شرط محقق شد، آن وقت امام می‌فرمایند مجلس باید در رأس امور باشد. مجلس یازدهم شعار انقلابی‌بودن را سر داده است اما آنقدر که باید عمل انقلابی از این مجلس ندیدم و به جز مصوبه مربوط به فعالیت هسته‌ای اقدام انقلابی دیگری در بررسی عملکرد این مجلس مشاهده نمی‌شود».

کوشکی در پایان درباره تفاوت مجلس کنونی با مجلس دهم گفت: «درست است که در عملکرد تفاوت زیادی بین مجلس کنونی و پیشین وجود ندارد اما به هر حال هیچ یک از افرادی که در مجلس فعالی نماینده هستند، با اصل نظام مشکلی ندارد و در جهت اهداف دشمنان فعالیتی نمی‌کنند یا حرفی نمی‌زنند و این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس دهم پشت تریبون مجلس حرف‌های اینترنشنال، بی‌بی‌سی و صدای آمریکا را تکرار می‌کردند و امنیت ملی برایشان هیچ مفهومی نداشت و مشخص بود که با اصل نظام مشکل دارند. دیدیم و می‌دانیم چه کسانی بودند که رسما در مجلس جمهوری اسلامی، علیه جمهوری اسلامی کار می‌کردند و خب مشخص است که نمایندگان کنونی مجلس از این جهت تفاوت بسیاری با برخی نمایندگان مجلس قبل دارند زیرا همه اینها گرچه در عملکردشان انتقاد داریم اما به انقلاب اسلامی پایبند هستند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها