کد خبر: 653422
تاریخ انتشار :

سکته دوم ترامپ در جورجیا

شوک جدید به جمهوریخواهان

شوک جدید به جمهوریخواهان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شکست نامزدهای مورد حمایت ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت جورجیا، شوک بسیار سختی را به رئیس جمهور سابق آمریکا وارد ساخته است. در جریان رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2020، جورجیا به یکی از اصلی ترین کانونهای شکست ترامپ تبدیل شد و آرای الکترال آن به صورت کامل به حساب جوبایدن واریز شد. این در حالی بود که جورجیا به صورت سنتی یک ایالت قرمز ( جمهوریخواه) محسوب می شود. پس از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سران حزب جمهوریخواه تمرکز زیادی در خصوص بازگرداندن فضای سیاسی این ایالت به سود اهداف کلان این حزب صورت دادند اما اکنون مشخص شده است که این سرمایه گذاری ها نتیجه بخش نبوده است! 

ترامپ تمام سعی خود را برای شکست دو نامزد جریان سنتی  جمهوری خواه در جورجیا  انجام داد تا گزینه های خودش رای بیاورند، اما اینچنین نشد.رئیس جمهور سابق آمریکا در این دوره مقدماتی، برایان کمپ، فرماندار فعلی جورجیا و همچنین  برد رافنس‌پرگر را با تمام قوا مورد هدف قرار داد. او توهین‌ها، حملات شخصی و تمام هنری  را که داشت علیه کمپ به کار گرفت اما نتوانست مانع پیروزی او شود. در حالی است که ترامپ برای نامزد مورد علاقه خود،  دیوید پردو، تبلیغات ضبط کرد. تظاهرات راه انداخت و بیش از 2.6 میلیون دلار به کمپین او کمک مالی کرد. بسیاری از تحلیلگران آمریکایی با اتکا به نتایج انتخابات درون حزبی جورجیا معتقدند این شکست ها برای کسی که چشم به انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا دوخته اصلا مناسب نیست و تصورات حزب جمهوریخواه نسبت به او را دچار خلل می کند.

فراموش نکنیم که در جریان انتخابات سنا نیز جورجیا، به پل پیروزی دموکراتها تبدیل شد و دو نامزد جمهوریخواه آن شکست خوردند. در این ایالت، اختلاف میان طیف سنتی جمهوریخواهان و طیف طرفدار ترامپ به نقطه اوج خود رسیده است.در چنین شرایطی احتمال می رود باردیگر در صورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2024، 16 رای الکترال این ایالت مهم در سبد رای دموکراتها گردش پیدا کند.در صورتی که دو ایالت جمهوریخواه ( که در آن مخالفان جمهوریخواه ترامپ زیاد هستند )، بار دیگر به پل پیروزی دموکراتها تبدیل شوند، شاهد وقوع بحرانی مزمن و دامنه دار در حزب جمهوریخواه خواهیم بود. نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا به وضوح نشان می دهد که ترامپ هنوز قدرت اقناع رای دهندگان جمهوریخواه را در این ایالت پیدا نکرده است. 

جورجیا برای ترامپ و جمهوریخواهان دوباره به یکی از مصادیق شکست و ناکامی تبدیل شده است. در جریان رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2020، ترامپ نتایج انتخابات را در جورجیا به صورت جدی مورد تشکیک قرار داده و پیروزی بایدن در این ایالت را متقلبانه خواند. گابریل استرلینگ فرماندار جمهوریخواه جورجیا در پاسخ به ادعاهای ترامپ اعلام کرد که پیروزی بایدن در این ایالت قطعی بوده و ادعاهای پوچ ترامپ در خصوص وقوع تقلب در این ایالت قابل استناد نیست. اظهارات فرماندار جورجیا، شوک سختی را به کمپین انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا وارد ساخت. 

حتی با شمارش دوباره آرای انتخاباتی در جورجیا نیز تغیری در آرا ایجاد نشد و بایدن توانست در سایه اختلاف شدید میان طیف سنتی جمهوریخواهان و طیف طرفدار ترامپ، آرای این ایالت را تصاحب کند. اکنون در سال 2022 میلادی نیز این ماجرا در حال تکرار است! پیام رای دهندگان جمهوریخواه ایالت جورجیا به سران این حزب کاملا مشخص است: اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 کاندید شود، قطعا بار دیگر آرای آنها به سود نامزد دموکراتها به گردش در خواهد آمد! این مسئله می تواند رویکرد برخی سران جمهوریخواه در خصوص حمایت مطلق از ترامپ در انتخابات 2024 را تغییر دهد! 

در سال  2020 و در اوج اختلافات انتخاباتی میان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات بر سر شمارش آرای پستی و غیر حضوری،  مکالمه تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وزیر داخلی ایالت جورجیا منتشر شد که در آن خواسته بود نزدیک به ۱۱ هزار و ۸۰۰ رای برای او پیدا کند تا در این ایالت به پیروزی برسد.افشای این مکالمه تلفنی، موج بزرگی از اعتراض‌ها را برانگیخت و آن را مصداق بارز سوء استفاده از قدرت دانستند که باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.برخی دموکراتها معتقدند که هنوز باید این پرونده علیه رئیس جمهور سابق آمریکا مفتوح باشد و به عنوان  سندی جهت جلوگیری از حضور مجدد ترامپ در رقابتهای انتخاباتی مورد استناد قرار گیرد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها