کد خبر: 626212
تاریخ انتشار :

گزارش ویژه نامه نیوز:

ماجرای میهمانی‌های شام ترامپ / بایدن از سال 2022 نگران است

اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا تا کنون بارها از عزم خود برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 سخن به میان آورده است، اما برخی اقدامات وی نشان می دهد که وی قبل از رسیدن به آن نقطه،هدف دیگری پیش رو دارد و آن رهبری جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره در سال 2022 است. ترامپ قصد دارد در آن انتخابات، اکثریت کرسی های سنا و مجلس نمایندگان را از چنگال دموکراتها خارج کند. در این صورت، نیمی از مسیر ترامپ برای شکست دادن بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 طی خواهد شد!

ماجرای میهمانی‌های شام ترامپ / بایدن از سال 2022 نگران است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه بین‌الملل نامه‌نیوز: به نظر می رسم عزم ترامپ برای شکست دادن بایدن  و دموکراتها به مراتب جدی از آنچه است که مستاجر فعلی کاخ سفید می پندارد! بنا بر گزارش‌ها، دونالد ترامپ با وجود آنکه علنا درباره بلند‌پروازی خود برای کاخ سفید اعلام تمایل نمی‌کند، به مهمانان شام خود گفته است که بنا دارد دوباره در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود.نشریه رولینگ استون گزارش کرد که طی چند ماه گذشته، ترامپ در  مهمانی‌های شام خود حداقل به سه نفر گفته است که قصد دارد در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود. یکی از مقام‌های ارشد سابق کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه درباره این مکالمات با رولینگ استون صحبت کرده است.

مقام مذکور گفت: «من سه رفیق دارم که در دو ماه گذشته با او شام خورده‌اند. هر سه می‌گویند او بنا دارد در انتخابات ۲۰۲۴ برای ریاست جمهوری نامزد شود. حالا این که واقعا این کار را بکند یا خیر بحث دیگری است. هنوز سه سال تا آن موقع مانده است، ولی او به افراد چنین می‌گوید.»

این مقام ادعا می‌کند دو شام اول در اواخر بهار بوده و سومین مهمانی شبی در دو هفته گذشته اتفاق افتاده است.ظاهرا فردی که در مهمانی سوم با آقای ترامپ شام خورده، گفته است که او «۱۰۰ درصد مطمئن نیست» که  ترامپ بخواهد نامزد شود «ولی او همیشه دوست دارد در محور مکالمه باشد و کل حاضران را در سر جایشان میخکوب کند و می‌خواهد همه درباره او صحبت کنند. بر اساس گزارش ایندیپندنت، یکی دیگر از مشاوران سابق ترامپ که به طور مرتب با افراد نزدیک به رئیس‌جمهور سابق صحبت می‌کند، هم گفته است که او نیز از مکالماتی مشابه خبر دارد. به گفته وی،  ترامپ از ماه مه می‌گوید به نامزدی دوباره تمایل دارد و نشانه‌های اخیر هم حاکی از نامزدی مجدد او است.این منبع آگاه گفت: «تمام افرادی که من با آن‌ها تماس دارم و مستقیم با او صحبت می‌کنند، در حال حاضر فکر می‌کنند که وی دوباره نامزد خواهد شد.»

به نظر می رسد برخی نظرسنجی ها، عزم ترامپ را برای رهبری جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره ( 2022) و همچنین انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 جزم کرده است. این بدترین خبر برای بایدن و دموکراتهاست! اگر ترامپ بتواند در انتخابات میاندوره ای کنگره ، رهبری موثری در حزب جمهورخواه داشته باشد قطعا احتمال شکست بایدن در انتخابات آتی افزایش خواهد یافت، مگر آنکه شکایات حقوقی علیه ترامپ ( که بیشتر توسط دموکراتها پیگیری می شود) به نتیجه برسد و وی در نهایت امکان حضور در انتخابات را نداشته باشد. ترامپ هنوز نامزد احتمالی محبوبی در میان رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه است و اخیرا بیش از نیمی از شرکت‌کنندگی در یک نظرسنجی گفتند در صورت نامزد شدن او در رقابت‌های انتخاباتی از او حمایت خواهند کرد. نزدیک‌ترین نامزد به ترامپ از نظر جذب حمایت رای‌دهندگان، ران دی‌سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، است که خود از حامیان وفادار ترامپ به شمار می‌رود.رئیس‌جمهور سابق هم‌اینک نیز فعالیت‌های انتخاباتی دارد و ظاهرا این کارها را برای حمایت از جمهوری‌خواهان متعددی که امیدوار است در انتخابات میان‌دوره‌ای پیروز شوند، انجام می‌دهد. از سوی دیگر آقای ترامپ می‌تواند با فعالیت‌های انتخاباتی نام خود را در خط مقدم و مرکز سیاست حزب جمهوری‌خواه نگه دارد.

از این رو، انتخابات میاندوره ای کنگره در سال 2022، به یکی از مهم ترین آوردگاههای سیاسی در ایالات متحده تبدیل خواهد شد علی‌رغم آنکه ترامپ در حمایت‌های انتخاباتی خود به دنبال منافع شخصی است، بعید به نظر می‌رسد هیچ یک از نامزدهای مورد حمایت او از این موضوع شکایتی داشته باشند.  ترامپ و نامزدهای مورد حمایتش همزیستی مسالمت‌آمیزی با هم دارند! به عبارت بهتر، ترامپ به راحتی با دیگر نامزدهای حزب جمهوریخواه که قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری 2024 حضور پیدا کنند، وارد معامله می شود و برخی آنها را مجاب خواهد کرد تا به سود وی در این رقابت انصراف دهند یا در نهایت، حمایت خود را از وی اعلام کنند.

در هر حال، ترامپ در صدد است تا  موقعیت خود را به عنوان رهبر حزب جمهوری‌خواه تثبیت کند. ترامپ قصد دارد این موضوع را در انتخابات میاندوره ای کنگره عملیاتی کند. وی می خواهد  بر انتخابات‌های ایالتی تاثیر بگذارد، از قانونگذاران امتیازهای ویژه بگیرد و خود را رهبر بلامنازع حزب  متبوعش جلوه دهد.این بدترین خبر ممکن برای جمهوریخواهان سنتی محسوب می شود. کسانی که تصور می کردند ترامپ دیگر شانسی برای حضور در معادلات قدرت در آینده نخواهد داشت!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها