کد خبر: 653800
تاریخ انتشار :

دمنوش های مخصوص برای بهبود سردرد

سردرد، جزء ناراحتی‌های شایعی است که همه افراد آن را تجربه کرده‌اند. گرچه در موارد سردردهای شدید و مداوم باید به پزشک مراجعه کرد و علت مشکل را تشخیص داد اما استفاده از گیاهان با خواص دارویی نیز برای بهبود سردرهای خفیف مفید است و خیلی از اوقات نیاز به مسکن‌ها را برطرف می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 در ادامه همین مطلب، به 4 دمنوش گیاهی اشاره کرده ایم که امتحان کردن شان در این شرایط بی ضرر خواهد بود. این دمنوش ها عبارتند از: 

1. بابونه وحشی

بابونه وحشی گونه‌ای از انواع بابونه است که خواص آن در بهبود سردرد از طرف سازمان بهداشت جهانی تایید شده ‌است. دمنوش این گیاه برای سردردهای موقتی توصیه می‌شود که 1 گرم بابونه در یک فنجان آب جوش کافی است. البته این دمنوش برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

2. رزماری 

رزماری تاثیر ضدالتهاب دارد و به‌همین دلیل برای بهبود سردردهای ناشی از سرما توصیه می‌شود. این گیاه از قدیم به‌عنوان دمنوش، همانند دیگر گیاهان دارویی کاربرد داشت اما بخور رزماری نیز در بهبود سردرد بسیار مفید است. 

3. نعناع تند

نعناع تند در موارد سردردهای تنشی و عصبی توصیه می‌شود. براساس مطالعات، ماساژ دورانی پیشانی، شقیقه‌ها و پشت گردن با اسانس نعناع تند تاثیری مشابه استامینوفن در بهبود سردرد دارد. البته این اسانس بهتر است با روغن بادام مخلوط شده و اطراف چشم‌ها استفاده نشود. اسانس نعناع همانند بعضی دیگر از اسانس‌های گیاهی برای خانم‌های باردار و کودکان ممنوعیت دارد.

4. اسطوخودوس

خواص ضدالتهاب، ترمیم‌کننده و ضددرد اسطوخودوس کاملا شناخته‌ شده ‌است. اسانس این گیاه برای تسکین سردرد توصیه می‌شود و کافی است چند قطره از اسانس را با روغن گیاهی رقیق کرد و شقیقه‌ها را ماساژ داد.  

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها