کد خبر: 653843
تاریخ انتشار :

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خرج رتبه‌بندی معلمان در سال مشخص شد | آخرین خبر از رتبه بندی معلمان

​علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رتبه بندی باید بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرایی شود.

خرج رتبه‌بندی معلمان در سال مشخص شد | آخرین خبر  از رتبه بندی معلمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

​طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

رتبه بندی معلمان

منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: برگزاری آزمون برای رتبه بندی معلمان مغایر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: خبر می‌رسد در کمیسیونی در دولت در حال پیش بینی برگزاری آزمون برای رتبه بندی معلمان هستند که این امر مغایر قانون است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: قطعا در صورت انجام این آزمون رئیس مجلس این آیین نامه را لغو خواهد کرد.

منادی همچنین درباره موضوع حذف کنکور سراسری نیز گفت: در راستای هم افزایی و همراهی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای مصوبه شورا درخصوص حذف کنکور به سال ۱۴۰۳ موکول شد و البته این موضوع در مجلس قانونی خواهد شد. وی افزود: ممکن است این موضوع به صورت طرح از سوی نمایندگان و یا لایحه از سوی دولت در مجلس مطرح و قانونی شود.

نماینده پلدختر گفت: توجه به جامعه معلمان و تلاش در راستای کاهش دغدغه های آنان، در واقع رسیدگی به ارتقای سطح کیفی تعلیم و تربیت فرزندان این جامعه است.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی اعتبار لازم برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان با بررسی های مجلس به ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال رسید.

سید حمیدرضا کاظمی شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران مدارس شهرستان پلدختر به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: مجلس انقلابی در کنار معلمان بوده و هست، دولت گذشته لایحه ای تقدیم مجلس کرد و دولت جدید که روی کار آمد به احترام فرهنگیان این لایحه را تاکید کرد و مجلس در حال استمرار آن است.

وی تصریح کرد: دولت گذشته برای اجرایی کردن رتبه بندی معلمان در طول ۶ ماه ۲۵ هزارمیلیارد تومان پیش بینی کرده بود که پس از چکش کاری، بررسی و پیگیری مجلس شورای اسلامی به ۹۰ هزارمیلیارد تومان در سال رسید که مسوولان دولت گذشته اعلام کردند توان پرداخت این مبلغ را ندارند و اکنون بر اساس توافقی بین دولت و مجلس در حال نهایی شدن است.

وی پایه و اساس توسعه هر کشور را فرهنگ دانست و گفت: توجه به جامعه معلمان و تلاش در راستای کاهش دغدغه های آنان، در واقع رسیدگی به ارتقای سطح کیفی تعلیم و تربیت فرزندان این جامعه است.

رتبه بندی معلمان

روز گذشته نشستی در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد. در این نشست نمایندگان معلمان عضو شورا نقدهایی را نسبت به وضعیت آموزش و پرورش کشور ارائه کردند.

جواد نوبختی از معلمان استان آذربایجان‌شرقی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به اینکه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش تا به امروز یک برنامه راهبردی ارائه نکرده است، اظهار کرد: درباره تجمعات معلمان به وزیر آموزش و پرورش هشدار داده و حتی گفته بودیم وضعیت بدتر خواهد شد، چون آیین‌نامه رتبه‌بندی بدون دخالت شورای عالی آموزش و پرورش تدوین شده و کپی شده از دانشگاه است و تا کنون ۲۸ بار ویرایش داشته است.

وی افزود: عباس نجار رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه کپی شده رتبه‌بندی معلمان را به شورای عالی تحویل داد و به اعتراضات توجهی نکرد، نتیجه این شد که آیین‌نامه به دولت رفته و همچنان در هیئت دولت معطل مانده است.

نوبختی درباره سند تحول بنیادین گفت: این سند باید هر ۵ سال بازنگری می‌شد اما هنوز هم اجرا نشده چون به خوبی متولد نشد و بودجه کافی برای اجرای آن تعیین نشد. دستگاه‌های مختلف باید در کنار آموزش و پرورش باشند تا سند تحول اجرا شود اما بنده به عنوان معلم با ۳۲ سال خدمت هیچ کدام از راهکارهای سند تحول را نمی‌شناسم.

مریم رنگ‌آمیز طوسی مدیر مدرسه از استان خراسان رضوی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش در این نشست درباره تغییرات رتبه‌بندی معلمان گفت: خواسته فرهنگیان در ابتدای کار اعلام شد، آنها می‌خواستند حقوقشان همانند سایر کارکنان دولت باشد یعنی ابتدا معیشت معلمان تأمین شود و بعد کیفیت آموزشی تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: خواسته فرهنگیان افزایش حقوق است چون نسبت به سایر کارکنان دولت حقوق پایین‌تری دریافت می‌کنند، این خواسته با این روش رتبه‌بندی محقق نمی‌شود.

طوسی ادامه داد: فرهنگیان می‌گویند اختلاف حقوق آنها با اساتید دانشگاه ۲۰ درصد باشد اما این موضوع در رتبه‌بندی محقق نشد و به علت بودجه اندکی که به آن اختصاص داده‌اند، می‌خواهند همه فرهنگیان را در رتبه یک قرار دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها