کد خبر: 653849
تاریخ انتشار :

آمریکا محدودیت‌های پرواز به کوبا را لغو کرد

دولت جو بایدن مجموعه‌ای از محدودیت‌های اعمال شده علیه کوبا را که در زمان ترامپ اعمال شده بودند، لغو کرد؛ از جمله پایان دادن به ممنوعیت فعالیت پروازهای خطوط هوایی ایالات متحده به فرودگاه‌های کوبا به جز هاوانا.

آمریکا محدودیت‌های پرواز به کوبا را لغو کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت حمل و نقل آمریکا به درخواست آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا این دستور را صادر کرده است. بلینکن می‌گوید این تصمیم برای "حمایت از مردم کوبا و به خاطر منافع سیاست خارجی ایالات متحده" است.

کاخ سفید ماه گذشته از این حرکت برنامه‌ریزی شده به عنوان بخشی از بازنگری گسترده‌تر سیاست در قبال کوبا خبر داده بود. محدودیت‌های پرواز بلافاصله برداشته شده است.

دولت ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ مجموعه‌ای از محدودیت‌های هوانوردی را به منظور افزایش فشار اقتصادی آمریکا بر دولت کوبا وضع کرده بود. آنها شامل ممنوعیت پرواز ایرلاین‌های آمریکایی به هشت فرودگاه بین‌المللی کوبا در خارج از هاوانا بود.

با وجود تغییرات جدید، اختلافات میان آمریکا و کوبا همچنان پای بر جاست.

سفارت ایالات متحده در هاوانا روز چهارشنبه در رسانه‌های اجتماعی از محاکمه دو هنرمند مخالف کوبایی انتقاد کرده و آن را "نه آزاد و نه عادلانه" خواند. این انتقاد تنها چند هفته پس از اقدام واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها علیه این کشور جزیره‌ای، به بن‌بست فزاینده بر سر حقوق بشر دامن زد.

این دو فعال به نام‌های لوئیس مانوئل اوترو آلکانتارا و مایکل کاستیو پس از محاکمه در هاوانا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه منتظر اعلام حکم بودند. آنها بابت جرایم ادعایی از تحقیر تا حمله به ترتیب با هفت و ۱۰ سال زندان روبرو هستند.

سفارت ایالات متحده در توییتر اعلام کرد که این دادگاه، حقوق بشر اوترو آلکانتارا و کاستیو را نقض کرده و خواستار آزادی فوری آنها شد. سفارت ایالات متحده گفت: "در کمال تعجب، محاکمه نه آزاد و نه عادلانه بود. این رژیم از اتهامات ساختگی استفاده کرد. آنها به خاطر هنر و عقاید خود تحت تعقیب قرار می‌گیرند."

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها