کد خبر: 654103
تاریخ انتشار :

پشت پرده قطعنامه احتمالی آژانس از زبان خوش‌چشم

مهر/ یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: قطعاً اقدام احتمالی آژانس علیه کشورمان در راستای فشار های مختلفی است که طرف آمریکایی برای عقب‌نشینی ایران در جنگ اراده ها و مذاکرات وین وارد می‌کند.

پشت پرده قطعنامه احتمالی آژانس از زبان خوش‌چشم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید مصطفی خوش چشم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با مهر، قطعنامه احتمالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان را در چارچوب جنگ اراده‌ها بین ایران و ایالات متحده توصیف کرد و گفت: قطعاً اقدام احتمالی آژانس علیه کشورمان در راستای فشارهای مختلفی است که طرف آمریکایی برای عقب‌نشینی ایران در جنگ اراده‌ها و مذاکرات وین وارد می‌کند.

وی افزود: مجموعه‌ی این اقدامات علیه کشورمان در حوزه‌های مختلف ازجمله دزدیدن نفتکش ایرانی در سواحل یونان تا اقدامات تخریبی و عملیات ترور توسط صهیونیست‌ها، جنگ روانی و برجسته سازی اپوزیسیون ضعیف و بدون پشتوانه که با استفاده از رسانه‌های ضد انقلاب سعی در برجسته نمایی آن‌ها دارند، همه در راستای یک هدف و آن هم ایجاد فشار سیاسی برای عقب بردن ایران است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: قطعاً قطعنامه آژانس مسیری را که نمایش می‌دهد را در پی ندارد؛ زیرا ارجاع به شورای امنیت در نهایت با وتوی چین و روسیه مواجه خواهد شد و راه به جایی نخواهد برد و فقط یک اقدام نمایشی برای این است که فشار بر طرف ایرانی را زیاد کند.

خوش‌چشم گفت: با وجود مکانیسم ماشه نیازی به طی کردن چنین مسیری نیست، اگر طرف غربی از مکانیسم ماشه صحبت نمی‌کند و بر قطعنامه آژانس تاکید دارد، دلیلش این است که به دنبال اقدامات عملی نیست و نیاز دارد که مذاکرات وین را همچنان زنده نگه دارد تا شانس توافق به وجود آید.

وی با بیان اینکه غرب درصدد است با استفاده از این حربه و با یک نمایش سیاسی نخ نما بر ایران فشار آورد،گفت: اما ما با این فشارها بیگانه نیستیم و در طول این ۲۰ سال گذشته فشارهای وارده به مراتب بیشتر از این بوده است و منحصر به حوزه سیاسی نیست و فشارهایی که در طول سالیان گذشته در حوزه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی و رسانه‌ای با هدف عقب‌نشینی ایران بوده است که ناکام ماندند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها