کد خبر: 654267
تاریخ انتشار :

واکنش سخنگوی سازمان ملل به ثبت روز بدون فوتی کرونا در ایران

ایرنا/ سخنگوی سازمان ملل با اعلام اینکه در دوم ماه ژوئن (۱۲ خرداد)، ایران برای نخستین بار از آغاز همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ ، هیچ فوتی ناشی از کرونا را ثبت نکرد، اظهار داشت که این سازمان از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه واکسیناسیون کرونا حمایت می کند

واکنش سخنگوی سازمان ملل به ثبت روز بدون فوتی کرونا در ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 استفان دوجاریک معاون سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: در جمهوری اسلامی ایران، تیم سازمان ملل به رهبری استفان پریزنر هماهنگ کننده مقیم این کشور، به حمایت ازپاسخ ملی ایران به نیازهای بهداشتی، انسانی و اجتماعی-اقتصادی نشات گرفته از بحران کرونا ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: تیم سازمان ملل می گوید که موج ششم کرونا  در طول سه ماهه بهار به تدریج کاهش یافته است و در دوم ماه ژوئن، ایران برای اولین بار از آغاز همه گیری، هیچ فوتی ناشی از کرونا را ثبت نکرد.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: سازمان ملل متحد از تلاش‌های واکسیناسیون کرونا در این کشور حمایت می کند، به طوری که ۷۰ درصد از جمعیت ایران اکنون به طور کامل واکسینه شده اند.

دوجاریک ادامه داد: با حمایت سازمان ملل متحد، پناهجویان و افغان‌های بدون مدرک که در ایران حضور دارند شامل طرح واکسناسیون شده اند به گونه ای که بیش از ۸۰ درصد افغان‌ها ساکن ایران حداقل واکسن اولیه خود را دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۲ خرداد اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووی۱۹ در کشور فوت نکرده است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از دو سال و ۱۰۰ روز مقابله ملت قدرتمند ایران با کرونا و درحالی که در آمریکا و اروپا آمار تلفات بالایی گزارش می شود، ایران نخستین روز بدون فوت کرونا را تجربه کرد.

آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در پیامی رسیدن آمار متوفیان کرونا به صفر را به ملت بزرگ ایران و رهبری معظم انقلاب تبریک گفت و تصریح کرد، این دستاورد در ضمن تحریم‌های ظالمانه و متکی به ظرفیت‌های داخلی به دست آمد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ در ایران شیوع یافت و واکسیناسیون سراسری نیز از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها