کد خبر: 654337
تاریخ انتشار :

هشدار نارنجی هواشناسی؛ خیزش گردوخاک در ۱۲ استان

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌های این سازمان را درخصوص وضعیت جوی کشور بیان کرد.

هشدار نارنجی هواشناسی؛ خیزش گردوخاک در ۱۲ استان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: امروز و فردا در ۱۲ استان از جمله تهران و البرز در ساعت ظهر و اوایل شب، وزش باد شدید موقت به همراه خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: برای شرایط آب و هوایی امروز تا فردا هشدار‌های زرد و نارنجی صادر شده است.

وی گفت: بر این اساس امروز در ایلام، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال اصفهان و شمال شرق سیستان و بلوچستان خیرش گرد و خاک به علت وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: همین شرایط را امروز در تهران و استان البرز خواهیم داشت.

وی اضافه‌کرد: بر این اساس ظهر امروز در کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، شمال استان‌های مرکزی، همدان و سمنان نیز باد خیلی شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

به گفته رفیعی، فردا نیز در استان‌های تهران، البرز، سمنان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، قزوین، قم و اصفهان نیز خیزش گرد و خاک و وزش شدید باد موقت پیش بینی می‌شود.

وی بیان‌داشت: اثر مخاطره اعلام شده، اختلال در تردد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی، گلخانه‌ها و سقوط اشیاء از ارتفاع خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین به عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای همه گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گرد و خاک، استحکام سازه‌های موقت و اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیما‌های سبک توصیه کرد.

وی گفت: امروز همچنین به دلیل ناپایداری هوا در استان‌های گلستان، شرق مازندران، قزوین، البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و اردبیل، شاهد رگبار رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها