کد خبر: 654466
تاریخ انتشار :

سفیر چین در سازمان ملل: خلع سلاح‌ هسته‌ای کره شمالی تنها با مذاکرات امکان‌پذیر است

نماینده چین در سازمان ملل گفت که پکن نمی‌خواهد شاهد انجام آزمایش هسته‌ای جدید توسط کره شمالی باشد و به همین دلیل است که چین تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ را به دلیل پرتاب‌ موشک‌های بالستیک جدید وتو کرد.

سفیر چین در سازمان ملل: خلع سلاح‌ هسته‌ای کره شمالی تنها با مذاکرات امکان‌پذیر است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین و روسیه در یک نشست مجمع عمومی سازمان ملل که اولین در نوع خود بود، از وتوی خود در شورای امنیت در قبال یک قطعنامه مورد حمایت آمریکا برای اعمال تحریم‌های شدید جدید علیه کره شمالی دفاع کردند.

چین و روسیه مخالفت خود را با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی تکرار کردند و آمریکا را مقصر افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره دانستند و تاکید کردند که آنچه اکنون مورد نیاز است گفت‌وگو بین کره شمالی و دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا است.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد به رویترز گفت: «بگذارید ببینیم چه پیش خواهد آمد اما من فکر می‌کنم ما نباید درخصوص آزمایش هسته‌ای از پیش قضاوت کنیم. خلع سلاح هسته‌ای یکی از اهداف کلیدی چین است. ما نمی‌خواهیم شاهد یک آزمایش دیگر باشیم. صرفا با گفت‌وگو ما شاهد پیشرفت در این خصوص خواهیم بود. با تحریم‌ها اوضاع بدتر می‌شود. موضع اساسی ما واضح است؛ تحریم‌ها هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند.»

ژانگ از واشنگتن خواست تا تحریم‌های یکجانبه علیه کره شمالی را کاهش دهد و به رزمایشات مشترک با کره جنوبی پایان دهد تا در نتیجه بتواند با پیونگ‌یانگ وارد مذاکره شود. این در حالیست که ایالات متحده می‌گوید بارها از کره شمالی خواسته که به میز مذاکره بازگردد اما هیچ پاسخی از جانب این کشور دریافت نکرده است.

این سفیر خطاب به آمریکا گفت: «ما به آن‌ها می‌گوییم که اقدامات ملموسی را اتخاذ کنند و وارد مذاکره شوند. ما همچنان به دوستان خود "جمهوری دموکراتیک خلق کره" می‌گوییم که به طور واقعی و جدی وارد مذاکرت با آمریکا شوند.»

وی تاکید کرد که از سرگیری مذاکرات کره شمالی و ایالات متحده "غیرممکن" نیست.

سفیر چین در سازمان ملل متحد افزود: «ایالات متحده قدرت یک در جهان است. اگر آمریکا بخواهد با کسی وارد مذاکره شود، این موضوع برای او دشوار نیست. این مسئله به تصمیم "جمهوری دموکراتیک خلق کره" بستگی دارد اما قطعا ما نسبت به از سرگیری مذاکرات علاقه‌مندیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها