کد خبر: 654649
تاریخ انتشار :

7 جایگزین طبیعی بجای مسکن‌ها را بشناسید

یک متخصص طب سنتی گفت: می‌توان برای قرص‌های مسکن هفت جایگزین طبیعی پیدا کرد.

7 جایگزین طبیعی بجای مسکن‌ها را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نعمت‌اله مرادی اظهار کرد: مطالعات اخیر نشان می دهد مُسکن‌های مختلف به دلیل عوارض جانبی گزینه مناسبی برای کاهش درد نیستند و می‌توان از جایگزین‌های طبیعی برای کاهش درد استفاده کرد.

وی ادامه داد: معمولا از داروهای غیر التهابی ضد استروییدی مانند ایبوپروفن برای تسکین درد استفاده می شود؛ این دارو و مسکن های مشابه گرچه بسیار شایع هستند؛ ولی به دلیل عوارض جانبی منع مصرف دارند و توصیه می شود که از روش های طبیعی برای کاهش درد استفاده شود.

مرادی با اشاره به این‌که می‌توان برای قرص‌های مسکن هفت جایگزین طبیعی پیدا کرد، افزود: مطالعات نشان می‌دهد زنجبیل مؤثرترین جایگزین ایبوپروفن و داروهای مشابه است. این ماده غذایی باعث کاهش التهاب و افزایش گردش خون می شود که می‌توان این گیاه را به صورت دم کرده یا ادویه استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی افزود: روغن زیتون حاوی ترکیباتی به نام است که خاصیت ضد التهابی دارد و در بدن مانند ایبوپروفن عمل می کند، این ترکیب مانع از ترشح دو آنزیم می‌شود که در احساس درد نقش دارند.

وی ادامه داد: نعنا حاوی ترکیبات ضد التهابی مشابه ایبوپروفن است و می‌توان این گیاه را به صورت تازه، دم کرده یا خشک استفاده کرد.

مرادی با اشاره به این‌که ویتامین C به کاهش التهاب و تقویت بافت همبند کمک می کند که در کاهش درد موثر است، عنوان کرد: میوه‌ها و سبزیجات قرمز رنگ حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانین هستند. توت فرنگی، انگور قرمز، گیلاس، تمشک و سیب قرمز سرشار از این ماده ضد التهابی هستند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به لزوم رعایت رژیم غذایی ضد التهابی، عنوان کرد: انواع کلم، سیر، پونه و نعنای خشک، پودر کاکائو، کرفس، شکلات سیاه، تخم کتان، فندق، رزماری، آویشن خشک، زغال اخته، زیتون سیاه، آرد سویا، سرکه، هویج، انگور، گلابی، شیرسویا، شلیل، سیب زمینی، بادام، مارچوبه، سیب، چای سیاه و سبز، اسفناج، موسیر، پیاز و انواع توت خواص ضد التهابی دارند و در کاهش درد موثر هستند.

وی بیان کرد: اسیدهای چرب امگا ۳ خواص ضد التهابی دارند و جایگزین ایبوپروفن هستند، همچنین زردچوبه، ویتامین A و E، روی و سلنیوم نیز در کاهش درد موثر هستند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها