کد خبر: 654761
تاریخ انتشار :

توضیحات روسیه درباره تاریخ سفر «لاوروف» به ایران

فارس/ وزارت خارجه روسیه ضمن تایید برنامه سفر «سرگئی لاوروف» به تهران، اعلام کرد تاریخ آن در حال بررسی است.

توضیحات روسیه درباره تاریخ سفر «لاوروف» به ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری دولتی «ریانووستی» روسیه امروز دوشنبه (۱۳ ژوئن) گزارش داد وزارت خارجه این کشور تایید کرد که آمادگی‌ها برای سفر «سرگئی لاوروف» به ایران در حال انجام است و تاریخ این سفر در دست بررسی است.

در نشست خبری امروز «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران، خبرنگار فارس درباره سفر لاوروف به ایران از وی سؤال کرد که او در پاسخ گفت: سفر لاوروف به ایران انجام می‌شود و اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

پیش از آن هم در گفت‌وگوی تلفنی جمعه ۱۳ خردادماه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای روس خود، سرگئی لاوروف ضمن ابراز خرسندی از سفر رسمی خود در آینده به ایران، مناسبات و همکاری‌های دو کشور را در همه ابعاد رو به گسترش خواند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر مخالفت قطعی این کشور با قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس تاکید کرد و افزود: این پیش‌نویس قطعنامه فاقد هرگونه تاثیر مثبتی است و موضوعات در دستورکار همکاری ایران و آژانس باید در مسیر فنی آژانس حل و فصل شود.

وزرای خارجه ایران و روسیه همچنین در مکالمه تلفنی مذکور درباره سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه، راهکارهای افزایش همکاری‌های اقتصادی بین بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور، نشست آتی سران کشورهای حاشیه دریای خزر و آخرین تحولات بحران اوکراین رایزنی و گفت‌وگو کردند. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها