کد خبر: 654932
تاریخ انتشار :

مسکن ملی | ثبت نام مسکن ملی

متراژ واحدهای مسکن ملی مشخص شد | خانه های ویلایی مسکن ملی متری چند؟

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه اطمینان می‌دهیم پروژه نهضت ملی مسکن در نیمه دوم سال تسریع شود، توضیحاتی درخصوص متراژ واحدها، نحوه تامین مالی طرح و میزان آورده متقاضیان ارایه کرد.

متراژ واحدهای مسکن ملی مشخص شد | خانه های ویلایی مسکن ملی متری چند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در طرح مسکن ملی، دیگر ساختمان‌های بلند مرتبه ساخته نمی‌شود بلکه تعداد طبقات در این طرح نهایتا ۷ طبقه است.شرایط طرح مسکن ملی به این صورت است که فرد متقاضی این طرح باید دارای شرایط مکانی و مادی خاصی باشد.متقاضیان طرح مسکن ملی نباید از سال ۱۳۸۴ واحد مسکونی داشته باشند. ثبت نام مسکن ملی برای افرادی مجاز است که از ابتدای انقلاب تاکنون از تسهیلات و امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده نکرده باشند.در ادامه به آخرین خبر از مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

​اکبر نیکزاد اظهار کرد: دولت و مجلس عزمشان را جزم کرده‌اند که مردم را صاحب خانه کنند. بنابراین در قالب طرح نهضت ملی مسکن زمین رایگان، تخفیفات شهرداری، نظام مهندسی و تسهیلات تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. متراژ واحدها نیز طبق بررسی‌هایی که از مناطق مختلف درخصوص نیاز منطقه و توان متقاضیان صورت می‌گیرد متفاوت خواهد بود. حداقل مساحت واحدها ۶۰ متر و حداکثر ۱۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص چگونگی تامین منابع مالی پروژه نهضت ملی مسکن با ذکر مثالی گفت: فرضا اگر واحدهای ۸۰ متری ساخته شود و هزینه آن متری ۶.۵ میلیون تومان باشد قیمت تمام شده ۵۲۰ میلیون تومان خواهد بود. اگر تسهیلات واحد مذکور ۳۵۰ میلیون تومان باشد متقاضی باید ۱۷۰ میلیون تومان پرداخت کند اما تلاش این است که حدود ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در پایان پروژه دریافت شود؛ زیرا ممکن است متقاضی مستاجر باشد و پول پیش خود را در زمان تخلیه دریافت کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود خانه‌های خالی در شهر تهران گفت: در بعضی مناطق برق حدود ۸۰ درصد واحدها خاموش است و کسی در آنجا سکونت ندارد. این میزان خانه‌های ساخته شده باید به فروش برسد یا اجاره داده شود. وزارت اقتصاد قصد دارد از واحدهای خالی مالیات بگیرد که اقدام جدیدی است و به تدریج شکل اجرایی به خود می‌گیرد. در غیر این صورت با ادامه وضعیت فعلی هرچقدر هم که خانه بسازیم مشکل بازار مسکن حل نمی‌شود.

نیکزاد که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت با بیان اینکه اقدامات خوبی برای تامین مسکن در جریان است اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند در کل کشور و استان تهران مسکن احداث کند. شهر جدید فردوس در نزدیکی پردیس دارد طراحی می‌شود. برای مساله تردد در شهرهای اطراف تهران مثل پردیس، پرند و هشتگرد نیز اقداماتی در جریان است.

وی درباره امتناع برخی دستگاههای دولتی از واگذاری زمینهای خود به طرح نهضت ملی مسکن گفت: بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف همکاری خوبی دارند و اعلام آمادگی کرده‌اند تا ظرفیت زمینهای خود را در اختیار پروژه‌ها قرار دهند. برخی دیگر از دستگاهها درخصوص در اختیار گذاشتن اراضی خود مقاومت می‌کنند. بنابراین رییس‌جمهور اعلام کرد که برای ساکنان واجد شرایط دستگاههایی که زمین در اختیار دارند خانه ساخته شود. البته قانون جهش تولید و تامین مسکن این اختیار را داده که در صورت امتناع دستگاهها از واگذاری اراضی، آنها را به تملک دولت درآورد ولی معتقدم کار به آنجا نمی‌رسد و عزیزان همکاری مورد نظر را خواهند داشت.

به گفته نیکزاد، ساخت یک میلیون واحد در ساخت کار سختی است اما تجربه نشان داده کارهای سخت در کشور انجام شده و این اقدام نیز قطعا به سرانجام می‌رسد. اطمینان دارم که در نیمه دوم سال پروژه نهضت ملی مسکن سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

مسکن ملی

خلیل محبت خواه در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: پالایش برخی از متقاضیان را انجام داده بودیم اما با توجه به نیازی که برای ثبت نام مجدد وجود داشت، آن دسته از متقاضیانی که نتوانسته بودند ثبت نام خود را تکمیل کنند بار دیگر سامانه باز شد که تا پایان اردیبهشت ثبت نام در نهضت ملی مسکن را انجام دهد.

وی با بیان اینکه این سامانه در حال حاضر بسته شده، اظهار داشت: تا پایان خردادماه پالایش همه متقاضیان نهضت ملی مسکن نهایی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران درباره علت بالا بودن ریزش متقاضیان نهضت ملی مسکن در این استان گفت: بخش زیادی از این ریزش‌ها به علت اشتباه در ثبت شهر مورد تقاضا بود که به ساکنان تهران گفته شده بود که در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی و همچنین شهرستان‌های رباط کریم و پاکدشت امکان ثبت نام دارند اما تهرانی‌ها در شهرهای شمال شرقی استان درخواست حضور در نهضت ملی مسکن داشتند.

محبت خواه با تأکید بر اینکه امسال قطعاً تحویل کلید تعدادی از واحدها را شاهد خواهیم بود، درباره امکان ثبت نام مجدد تأکید کرد: ما موظف به تأمین زمین همه ثبت نامی ها هستیم با این حال امسال بار دیگر ثبت نام نهضت ملی انجام می‌شود اما زمان آن اعلام نشده است.

وی در خصوص اشکالات سامانه نهضت ملی مسکن و عدم امکان ویرایش اطلاعات گفت: اگر متقاضیان نتوانستند مشکلات خود را در سامانه برطرف کنند، به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان مراجعه کنند. کسانی هم که پیامک تغییر شهر مورد تقاضا دریافت کرده‌اند اگر تا پایان اردیبهشت ماه شهر مورد نظر را درخواست دهند، تقاضایشان ثبت شده در غیر این صورت دیگر امکان ویرایش شهر مورد تقاضا وجود ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها