کد خبر: 654949
تاریخ انتشار :

اتفاق جدید برای لایحه صیانت از فضای مجازی

معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دو لایحه خیلی مهم در حوزه اقتصاد دیجیتال تحت بررسی است، اول موضوع رمزارزها و دوم لایه حفاظت از داده‌ها یا به اصطلاح طرح صیانت از فضای مجازی که تا یک ماه دیگر وارد کمیسیون مربوطه و سپس کارگروه بخش دیجیتال بررسی و جمع بندی می‌شود.

اتفاق جدید برای لایحه صیانت از فضای مجازی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«رضا باقری اصل» روز چهارشنبه در نشست با فعالان حوزه آی سی تی استان با اشاره به اینکه به دستور وزیر ارتباطات موضوع مهارت آموری و نرم افزارها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این حوزه تلاش می شود سرمایه گذاری شود، که در این خصوص می توان ۵۰ هزار نفر را در زمینه نرم افزارها آموزش و مهارت داد.

وی با بیان اینکه وزارتخانه در صدد افزایش مهارت علاقمندان در حوزه نرم افزاری است، اضافه کرد: تلاش می شود آموزش نرم افزاری از مقطع پیش دبستانی به بالا در کشور شکل بگیرد که سرفصل های لازم آن ارائه شده و پیشرفت های خوبی داشته است.

این مسوول ادامه داد: درصدد این هستیم بصورت قانون و مقررات این مهم بصورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد از طرفی در ارتباط با تعرفه ها چالش و ضعف داریم.

وی با اشاره به اینکه در بحث دفاتر پیشخوان و بحث تعرفه گذاری موضوعی روز است گفت: امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد، پیشخوان ها نباید مانع تحول هوشمند خدمات دولت شود و به عبارتی فعالیت آنان نیازمند بازنگری است.

معاون وزیر ارتباطات در امور مجلس با یادآوری اینکه توسعه زنجان نیازمند مصوباتی است ادامه داد: آمادگی وجود دارد تا با تدوین، این مقررات به عنوان پایلوت در کشور تصویب کنیم.

وی با بیان اینکه اینکه سطح مباحث موضوعات مطرح در این استان متفاوت بوده است، اضافه کرد: زنجان پس از استان یزد، در جایگاه دوم حوزه آی تی کشوری قراردارد چرا که نخبگانی از این استان فعالیت بسیار خوبی در سطح کشوری دارند.

این مسوول با اشاره به اینکه اکوسیستم کاملی در این استان شکل گرفته که برای تکمیل و خلق ثروت آن قدم بردارد، ادامه داد: برای پیشبرد کارها گام های اولیه در این استان برداشته شده که در این خصوص انتخاب استاندار زنجان از جنس دانشگاهی و وجود نماینده ای توانمند در این استان و بهره گیری از ظرفیت های می تواند به درک مسائل کمک کند.

وی با تاکید بر بهره گیری از فرصت ها و استفاده از زمان تاکید کرد : عنصر زمان بسیار تعیین کننده در کسب و کار دیجیتال محسوب می شود چراکه به ارائه محصول و سرویس دهی مناسب در جامعه کمک می کند.

باقری اصل با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته سهم سرمایه گذاری ها دیجیتالی رشد زیادی پیدا کرده است، افزود: دسترسی گروههای مردمی به فناوری های نوین ارتباطی هر جند نوعی عدالت اجتماعی است اما یک نوع کسب و کار محسوب می شود.

معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه کار گروه اقتصاد دیجیتال در دولت شکل گرفته است، گفت: سرمایه گذاری در حوزه آی سی تی بازارهایی را ایجاد کرده و باید با شناسایی مشکلات و نارسایی های آن، برای کسب و کار جدید و رفع آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اولویت ها در کار گروه متشکل از اعضای دولت شناسایی شده و جلسات مستمر برگزار می شود گفت: مجوزها نیز بصورت آنی صادر می شود.

این مسوول، با اشاره به مشکلات صدور مجوز برای بخش خصوصی، اظهار داشت: این مجوزها تا حدودی به دلیل مدیریت ریسک‌های احتمالی و پیشگیری از مشکلات آتی است اما باید فرآیند دریافت و مدیریت این مجوزها تسهیل شود تا برای بخش خصوصی مشکل ایجاد نشود.

وی با اشاره به سهم ۱۰ درصدی بخش خصوصی آی سی تی و نحوه تحقق این سهم در کشور خاطرنشان کرد: همه ما در بخش دولتی و خصوصی باید برای تحقق این سهم تلاش کنیم و این مسوولیت انفرادی نیست. | منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها