کد خبر: 655070
تاریخ انتشار :

بلاروس از استقرار ۱۰ واحد نظامی در مرز با لهستان خبر داد

رئیس جمهوری بلاروس ضمن هشدار درباره نفوذ عوامل خرابکار غربی به خاک این کشور در مرز لهستان، از استقرار ۱۰ واحد نظامی در این منطقه خبر داد.

بلاروس از استقرار ۱۰ واحد نظامی در مرز با لهستان خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری بلاروسی بلتا، آلکساندر لوکاشنکو با بیان اینکه ما نمی توانیم اجازه دهیم لهستانی ها ما را محاصره کنند، گفت: ما باید به این موضوع واکنش نشان دهیم.

وی، عناصر وابسته به کشورهای غربی را متهم به تلاش برای ورود به خاک بلاروس از مرزهای غربی و جنوبی این کشور در مرز با لهستان کرد و افزود: من ده واحد در امتداد مرز پشت مرزبانان مستقر کرده ام تا عناصر وابسته به کشورهای غربی وارد بلاروس نشوند.

رئیس جمهوری بلاروس درباره احتمال مشارکت این کشور در جنگ اوکراین در حمایت از روسیه نیز گفت: تا زمانی که از خط قرمز مینسک رد نشوند، وارد جایی نمی‌شویم اما به محض اینکه از مرز ما عبور کنند یا همانطور که اعلام کرده بودند پالایشگاه موزیر را هدف قرار دهند بلافاصله پاسخ خواهیم داد.

بلاروس از متحدان راهبردی روسیه بود که به مشارکت در جنگ اوکراین متهم شد. بلاروس هر گونه حضور مستقیم نظامی در عملیات ویژه مسکو در خاک اوکراین را رد کرد.

رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها