کد خبر: 655101
تاریخ انتشار :

تعویق رسیدگی به شکایت بانک ملی ایران در آلمان+ جزئیات

ایسنا/ دادگاه رسیدگی به شکایت بانک ملی ایران علیه شرکت تله‌کوم آلمان بار دیگر به تعویق افتاد.

تعویق رسیدگی به شکایت بانک ملی ایران در آلمان+ جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری دویچه وله، دادگاه عالی هامبورگ شکایت بانک ملی ایران علیه شرکت تله‌کوم آلمان را که قرار بود روز جمعه برگزار شود به تعویق انداخت و اعلام کرد که این دادگاه تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود.

دادگاه عالی هامبورگ علیه به تعویق افتادن رسیدگی به پرونده شکایت بانک ملی ایران را بیماری یکی از وکلای مدافع پرونده عنوان کرده است.

قرار بود که نخستین جلسه دادگاه روز جمعه ۱۷ ژوئن (۲۷ خردادماه) برگزار شود. تاکنون تاریخ دیگری نیز برای رسیدگی به این شکایت تعیین نشده است.

شرکت تله‌کوم آلمان به دلیل تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۸ و ترس از اقدامات تنبیهی واشنگتن قرارداد تلفن و اینترنت با شعبه بانک ملی در هامبورگ را فسخ کرده بود.

دادگاه هامبورگ برای رسیدگی به این شکایت پیشاپیش نظر دیوان عالی اروپا را در مورد مقررات ضد-بلاکینگ اتحادیه اروپا جویا شده بود. این مقررات برای شرکت‌های اروپایی مشخص می‌کند که در چه شرایطی پیروی از تحریم‌های آمریکا ممنوع خواهد بود.

بر اساس تصمیم دیوان عالی اروپا در ماه دسامبر سال گذشته (میلادی)، شرکت‌ها تنها زمانی می‌توانند این مقررات را نقض و از تحریم‌ها پیروی کنند که با تأثیرات نامتناسب اقتصادی مواجه شوند.

دیوان عالی اروپا تاکید دارد که قطع روابط تجاری به صرف ترس و نگرانی از تحریم‌های آمریکا مجاز نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها