کد خبر: 655118
تاریخ انتشار :

یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

جزییات تازه از پرداخت یارانه جدید تیر ماه | کالابرگ چه زمانی پرداخت می شود؟

پس از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، دولت دو مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد.

جزییات تازه از پرداخت یارانه جدید تیر ماه | کالابرگ چه زمانی پرداخت می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت  یارانه جدید آغاز شد.به هر نفر از مشمولان یارانه جدید 400 هزار تومان واریز شد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالاکارت پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفته که فعلا تصمیم دولت در مورد یارانه‌ها تغییر نکرده و فعلا واریز نقدی خواهد یافت. اما طبق گفته او، زمانی تصمیم دولت عوض می‌شود که گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده شود.

پس از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، دولت دو مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد. همزمان با این موضوع برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت اعلام کردند که احتمالا کالابرگ جای واریز نقدی یارانه را در ماه‌های آینده خواهد گرفت.

 اما اخیرا احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفته که فعلا تصمیم دولت در مورد یارانه‌ها تغییر نکرده و فعلا واریز نقدی خواهد یافت. اما طبق گفته او، زمانی تصمیم دولت عوض می‌شود که گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده شود.

 

البته وزیر اقتصاد یه این نکته هم اشاره کرده که احتمالا گزارش دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ در تیر به دولت ارسال می‌شود تا ستاد اقتصاد برای ماه‌های بعد تصمیم نهایی خود را بگیرد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که واریز یارانه در تیر ماه به شکل نقدی باشد و از ماه‌های آینده سامانه‌های کالابرگ وارد عمل شوند.  

دولت هنوز به شکل رسمی اعلام نکرده که واریز یارانه نقدی در تیرماه چه روزی خواهد بود. اما با توجه به تجربه گذشته، به نظر می‌رسد که یارانه مرحله ۱۳۷ در میانه ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.  

اما احتمالا در روز‌های آینده اعلام خواهد کرد که زمان واریز چه روزی است.

یارانه جدید

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی در خصوص پرداخت یارانه 6 میلیون تومانی جدید دولت ارائه داد.

محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با یارانه بلاعوض کشت محصولات کشاورزی اظهار داشت: برای حمایت از تولید کالاهای اساسی در کشور به کشاورزانی که گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی بکارند یارانه به صورت مستقیم پرداخت می‌شود؛ در فاز اول به ازای هر هکتار 3 میلیون تومان به افرادی که دانه سویا بکارند پرداخت می‌شود، 3 میلیون تومان نیز به عنوان افزایش عملکرد بهره وری در این بخش پرداخت خواهد شد.وی افزود: 200 میلیارد تومان یارانه برای کشت سویا در کشور یارانه بلاعوض در نظر گرفته شده و برای اجرا ابلاغ شده است.

معاون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه چرخش سیاستی در حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی ایجاد شده است گفت: از سال زراعی آینده تولید ۸ محصول اساسی مشمول یارانه بلاعوض ۶ میلیون تومانی برای هر هکتار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای سال زراعی آینده علاوه بر سویا؛گندم، جو، برنج، کلزا، ذرت علوفه‌ای و عدس نیز به این صورت حمایت می‌شود تا شاهد جهش تولید در این محصولات باشیم. وی با بیان اینکه برای تولید 8 محصول یارانه بلاعوض پرداخت می‌شود گفت: در هر استانی با توجه اقتضائات خود می‌توان 4 محصول را انتخاب کرد؛ براساس این اقدامات الگوی کشت نیز در کشور اجرا می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها