کد خبر: 655390
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با بیژن مقدم

دولت و مجلس پاسخ دقیقی برای حل مشکلات مردم ندارند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مجلس با ریل گذاری درست می تواند به دولت کمک کند اما این طور نیست که به تنهایی قادر به حل مشکلات باشد.

دولت و مجلس پاسخ دقیقی برای حل مشکلات مردم ندارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: برخی نمایندگان مجلس روزهای اخیر در مواضعی جداگانه نسبت به اعتراضات و توهین هایی که مردم در حوزه انتخابیه انتخابیه به آنها انجام می دهند، اظهار گلایه و دلخوری کردند.

بیژن مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره چرایی اعتراضات شدید مردم به نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه گفت: شرایط اقتصادی برای بسیاری از اقشار مردم اعم از کارمندان، بازنشستگان و کارگران سخت شده است بنابراین فکر می کنند دیگران باید برای پرکردن این گپ معیشتی تدبیر بیاندیشند.

وی افزود: اجاره مسکن امروز یکی از مشکلات بزرگ خانواده‌ها است که این روزها بسیار درباره آن صحبت می شود. کسی که خانه دارد از اجاره آن به عنوان بخشی از درآمد خودش حساب می کند و متناسب با تورم انتظار دارد از اجاره خانه اش درآمد کسب کند، حال آنکه حقوق مستأجر به اندازه تورم افزایش پیدا نکرده است.

این فعال مطبوعاتی اظهار کرد: وقتی دولت برای تعدیل اجاره مسکن ورود و اعلام می کند نباید اجاره ها از درصد مشخصی بیشتر شود، عملا این تحکم به جایی نمی رسد چون اجرای آن نیاز به ابزارهای کنترلی دارد که برای عملیاتی کردن این ابزارها، زیرساخت های لازم فراهم نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون شرایط اقتصادی کشور ویژه است بنابراین مردم هر مسئولی را می بینند می خواهند درددل‌ها و نگرانی‌های خود را با او مطرح کنند، حال آنکه مسئولان غالبا پاسخ دقیقی ندارند. به عنوان مثال یک نماینده مجلس چقدر می تواند پاسخ دقیق به کسی که می گوید «فلان قدر حقوق می گیرد اما هزینه هایش 2 برابر آن رقم است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: مسئولان پاسخ دقیقی برای حل مشکلات مردم ندارند که مثلا بگویند «چه طور می شود مشکل را حل کرد» بنابراین برای نمایندگان مجلس نیز شرایط سختی فراهم شده است.

وی افزود: البته وضعیت کنونی کشور مربوط به یک قوه نمی شود. هر کدام از قوا وظایف مستقلی از هم دارند، می توانند به یکدیگر کمک یا همدیگر را قفل کنند. این طور نیست که حل همه مسائل با مجلس باشد. مجموعه ای از اتفاقات در کشور افتاده که اتفاقا محصول عملکرد این دولت هم نیست. این ها ریشه در گذشته دارد. کسانی که با انتشار اوراق قرضه حجم بزرگی از بدهی را برای این دولت گذاشتند می دانند آثار و عواقب اقتصادی اش چیست.

مقدم گفت: این طور نیست که بگوییم مجلس می توانست کار ویژه ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور انجام دهد اما چنین نکرد. معتقدم مجلس با ریل گذاری درست می تواند به دولت کمک کند اما این طور نیست که به تنهایی قادر به حل مشکلات باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها