کد خبر: 655493
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با ناصر قوامی

در لباس اصلاح‌طلبی، خاتمی را می‌زنند تا اصلاحات را از بین ببرند

ناصر قوامی گفت: اصلاح‌طلب‌نماهایی که یا از اول اصلاح‌طلب نبوده‌اند یا دیگر اصلاح‌طلب نیستند و وارد بازی‌های قدرت شده‌اند زیرکانه می‌خواهند آقای خاتمی را کنار بگذارند تا اساس اصلاحات از بین ببرند.

در لباس اصلاح‌طلبی، خاتمی را می‌زنند تا اصلاحات را از بین ببرند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: از سال‌ها پیش برخی اصلاح‌طلبان تمایل داشته‌اند که از خاتمی عبور کنند؛ به این معنا که آنها خواهان ادامه حیات اصلاحات فارغ از خاتمی هستند؛ مشخصا از سوی اعضای ارشد حزب کارگزاران بارها شنیده‌ایم که خاتمی رهبر اصلاحات نیست و از کارکرد افتاده است. اخیرا عباس عبدی هم به بیانی دیگر همین موضوع را در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم مطرح کرد و گفت که سه سال پیش به خاتمی گفتم که باید از سیاست کناره بگیرد. او البته سال99 در سخنانی تندتر گفته بود که خاتمی قادر به انجام مسئولیت‌های لیدری اصلاحات نیست و باید کنار برود اما آیا عبور از خاتمی را باید جدی گرفت؟

ناصر قوامی، فعال و تحلیلگر سیاسی و نماینده مجلس ششم، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «بارها گفته‌ام که اصلاحات به نام آقای خاتمی رقم خورده است؛ هویت اصلاح‌طلبی با نام آقای خاتمی پیوند دارد و این موضوع انکارشدنی نیست. آقای خاتمی علاوه بر اینکه رهبر جریان اصلاحات بوده و هست، هشت‌سال هم ریاست دولت اصلاحات را برعهده داشته، دولتی که به گفته تمام کارشناسان منصف بهترین دولت بود و توانست هم در حوزه اقتصادی آرامش به وجود آورد و گرانی و تورمی را شاهد نبودیم، هم در حوزه سیاست خارجی و ارتباط با دنیا شرایطی آرام و بی‌تنش را تجربه کردیم و هم در حوزه آزادی‌‌ها وضعیت متحول شد».

او ادامه داد: «آقای خاتمی دارای چنین مختصاتی است و تصور نمی‌کنم کسانی که هنوز طرح عبور از خاتمی را مطرح می‌کنند، راه به جایی ببرند. آقای خاتمی نماد اصلاحات است اما مسئله این است که اساسا دیگر امکان اصلاحات در کشور وجود ندارد و از این حیث است که مسیر اصلاحات بسته شده است».

این فعال سیاسی بیان کرد: «اصلاح‌طلب‌نماهایی که یا از اول اصلاح‌طلب نبوده‌اند یا دیگر اصلاح‌طلب نیستند و وارد بازی‌های قدرت شده‌اند زیرکانه می‌خواهند آقای خاتمی را کنار بگذارند تا اساس اصلاحات از بین ببرند. آنها برنامه‌ای از پیش‌طراحی‌شده دارند و می‌خواهند هویت اصلاح‌طلبی نابود شود به همین دلیل است که نماد اصلاحات یعنی آقای خاتمی را نشانه رفته‌اند. افرادی با ادعای اصلاح‌طلبی و با حرف‌های کذبی مانند اینکه اگر خاتمی نباشد، اوضاع اصلاحات بهتر می‌شود، می‌خواهند اصلاحات را نابود کنند و با سیاست هم کارشان را پیش می‌برند تا جامعه نسبت به آنها حساس نشود».

قوامی در پایان گفت: «من به همه کسانی که قدرت تصمیم‌گیری دارند می‌گویم که در شرایط سخت کنونی که گرانی، تورم، بحران‌های بین‌المللی و... اوضاع را بر مردم تنگ کرده است، راهی جز اصلاحات واقعی وجود ندارد. امروز بیش از هر زمان ضرورت اصلاحات احساس می‌شود و تردیدی نیست که به خیابان‌آمدن و داد بر سر این و آن کشیدن کشور را به سمت آرامش نمی‌برد. حتما مشکلات کشور در خیابان‌ها حل نمی‌شود و اصلاحات لازم است. پس ضرورت دارد مسئولان به سرعت مسیر اصلاحات را باز کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها