کد خبر: 655536
تاریخ انتشار :

ده خوراکی خوشمزه برای رفع تشنگی در روزهای داغ

در هوای گرم احساس تشنگی بر انسان غلبه می‌کند و تنها راه چاره نوشیدن زیاد یا خوردن مواد غذایی درست است.

ده خوراکی خوشمزه برای رفع تشنگی در روزهای داغ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با ده ماده غذایی که در رفع تشنگی در روزهای داغ کمک می‌کنند در این گزارش آشنا شوید:

خیار:

۹۶ درصد خیار از آب تشکیل شده است. خیار تقریبا کالری ندارد اما دارای موادی چون آهن، سینک (روی) و فلوئور است.

گوجه فرنگی:

۹۵ درصد گوجه فرنگی از آب تشکیل شده است. گوجه فرنگی از لحاظ ارزش غذایی بسیار کم‌کالری (۲۰ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم) و سرشار از ویتامین‌های مختلف همچون A, C و E و مواد معدنی است.

هندوانه:

۹۵ درصد هندوانه از آب تشکیل شده است. مصرف هر ۱۰۰ گرم هندوانه با ۳۰ کیلو کالری و مقدار کمی مواد غذایی ضروری همراه است. ویتامین C موجود در هندوانه ۱۰ درصد مقدار مورد نیاز روزانه است. ویتامین A در هندوانه که در زیبایی پوست موثر است نیز ۴ درصد نیاز روزانه است.

کدو سبز:

۹۴ درصد کدو سبز از آب تشکیل شده است. کالری کمی دارد و بخاطر داشتن مواد معدنی و ویتامین از نظر غذایی ارزش زیادی دارد. کدو سبز از افزایش قند و چربی خون جلوگیری می‌کند.

ریواس:

۹۴ درصد ریواس از آب تشکیل شده است. ریواس از نظر غذایی نیز ارزش زیادی دارد و دارای آهن، فسفر، ویتامین C و اسید اگزالیک و سرشار از فیبر است.

تربچه:

۹۴ درصد تربچه از آب تشکیل شده است. تربچه، یکی از صیفی جات بدون چربی و کلسترول است. فیبر یکی از مهمترین مواد موجود در تربچه است. همچنین تربچه دارای ویتامین c, k, B6، نیاسین و فولات است. برگ های این گیاه شش برابر بیشتر از ریشه آن داری ویتامین C است.

شیرینک (سرده):

۹۳ درصد شیرینک از آب تشکیل شده. با شیرینک می‌توان سالادهای لذیذی بخصوص در فصل گرما تهیه کرد. این گیاه کالری کمی دارد و دارای آهن و ویتامین C فراوان است.

شیکوره:

۹۲ درصد شیکوره از آب تشکیل شده و مانند کاهو آرام بخش و خنک کننده است و به انسان طراوت می‌دهد. همچنین دارای ماده تلخی به نام Intybin است که اثر تنظیم کنندگی بر دستگاه گوارش و سیستم گردش خون دارد. شیکوره دارای ماده‌ای به نام اینولین است که در متابولیسم بدن نقش دارد.

توت فرنگی:

۹۰ درصد توت‌ فرنگی از آب تشکیل شده است. توت فرنگی منبع فوق العاده‌ای از ویتامین C و فیبر است. توت فرنگی همچنین غنی از پتاسیم است که یکی از مواد مغذی برای کنترل فشار خون محسوب می‌شود.

لوبیا سبز:

۹۰ درصد لویبا سبز از آب تشکیل شده است. یک فنجان لوبیا سبز محتوی ۱۴/۴ میکروگرم ویتامین K است. این مقدار تقریبا معادل ۲۰ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. همچنین یک فنجان لوبیا سبز می‌تواند ۴ درصد از کلسیم مورد نیاز بدنتان را تأمین کند.

منبع: برترین ها

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها