کد خبر: 655594
تاریخ انتشار :

وام بازنشستگان | شرایط وام بازنشستگان

اتفاق خوش برای بازنشستگان | افزایش چند میلیون تومانی وام بازنشستگان

وام ضروری بازنشستگان کشوری به ۱۵میلیون تومان افزایش یافت.

اتفاق خوش برای بازنشستگان | افزایش چند میلیون تومانی وام بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته است. وام بازنشستگان وضعیت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن تأثیرگذار است. وام بازنشستگان در صورت پرداخت می‌تواند بخشی از دغدغه‌های مالی بازنشتگان عزیز را پاسخ‌گو باشد. وام بازنشستگان در قالب وام ضروری، وام خرید جهیزیه و مواردی دیگر پرداخت می‌شود که شرایط ضامن و بازپرداخت آن متفاوت است. وام بازنشستگان و آخرین اخبار مربوط به آن را می توانید در این خبر بخوانید:

 وام بازنشستگان

محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشستی که با حضور سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران و تعداد دیگری از معاونان و مدیران این بانک برگزار شد، بر افزایش سطح همکاری و توسعه خدمات بانک صادرات به بازنشستگان و شرکت های زیرمجموعه صندوق به عنوان بانک عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات و سقف پرداختی تسهیلات به بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش اعتبارات پرداختی از سوی بانک صادرات به صندوق و بهبود سقف تسهیلات به بازنشستگان عزیز تحت پوشش این صندوق، حداقل مطالبه ای است که وجود دارد و امیدواریم با همکاری و مساعدت بانک صادرات این مهم عملیاتی شود.

سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز اظهار داشت: افزایش اعتبارات و بهبود سطح ارائه تسهیلات برای بازنشستگان کشوری و فرزندان آن ها، همکاری در زمینه اجرای طرح های یاری و سایر خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین ارائه تسهیلات به شرکت های تابعه صندوق، مورد توجه ویژه بانک صادرات قرار دارد.

 در این نشست، دوطرف موافقت کردند وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق که تا پیش از این ۱۲ میلیون تومان تعیین شده بود، به ۱۵میلیون تومان افزایش یافته و پس از انجام مقدمات لازم، افزایش آن در تیرماه جاری اعمال و اجرایی شود.

«حسین عامریان» در نشست با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی فولاد در مجتمع گاجره و با اشاره به خواسته برخی از بازنشستگان برای لحاظ شدن امتیاز مناطق جنگی اظهار داشت: دراین‌خصوص طبق صحبتی که با رییس کانون بازنشستگی خوزستان هم داشتیم پیگیری‌های زیادی از مدیران فولاد خوزستان داشته‌ایم و اخیراً در دیدار با نمایندگان مجلس نیز موضوع را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم مبلغ وام ضروری و تعداد وام گیرندگان را افزایش دهیم.

عامریان، خطاب به کانون‌های بازنشستگی گفت: اگر فکر می‌کنید اشکالی در کار ما وجود دارد حتماً مطرح کنید و ما با حسن‌نیت کامل آماده گفتگو هستیم چنانچه در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی نیز همین کار را انجام دادیم و اگر باز انتقادی به روند اجرا باشد بررسی خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دارایی‌های صندوق گفت: تمام تلاش خود را برای مولدسازی دارایی‌ها انجام می‌دهیم. هدف ما این است که پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی زودبازده را انجام دهیم تا عایدی آن هر چه سریع‌تر نصیب جامعه هدف صندوق شود.

وی با اشاره به برخی گلایه‌ها درباره خدمات بیمه تکمیلی درمان گفت: حتماً این گلایه‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنیم تا در قرارداد سال جدید شرایط بیمه درمان بهتر از سال‌های قبل شود تا ما در این راستا حرکت کنیم تا باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را به بازنشستگان ارائه دهیم. ضمن اینکه نظارت نمایندگان کانون‌ها و بازنشستگان می‌تواند دراین‌خصوص مثمر ثمر باشد.

ثبت‌نام اینترنتی وام ضروری ۱۲میلیون تومانی سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران که مهلت ثبت‌نام در آن تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین شده بود، پایان وقت امروز به اتمام می‌رسد.

ثبت نام برای دریافت این وام تنها از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

مبلغ این تسهیلات همانند مرحله گذشته، ۱۲ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و کارمزد چهار درصدی است. متقاضیان می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به درگاه خدمات الکترونیک صندوق مراجعه و با وارد کردن اطلاعات سه‌گانه خود شامل دفترکل، کد ملی و شماره حساب نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند. ثبت درخواست متقاضیان به معنی پرداخت تسهیلات به همه متقاضیان نخواهد بود.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت‌بندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل، این تسهیلات در نوبت‌های مشخص پرداخت خواهد شد.

اعلام نتایج و اسامی افراد واجد شرایط و مشمول از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌شود و اسامی واجدین شرایط براساس نوبت‌بندی در همین سایت اعلام می‌شود و مبلغ تسهیلات به حساب واجدین شرایط واریز خواهد شد.

وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران به حساب حقوق بازنشستگی ۲۲ هزار و ۹۱۳ نفر از متقاضیان مشمول «نوبت پنجم» واریز شد.

با هماهنگی بانک عامل نوبت پنجم وام ضروری ۱۲میلیون تومانی برای ۲۲ هزار و ۹۱۳ نفر از مشمولان واریز شد.

این تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه و به حساب حقوق بازنشستگی ایشان در بانک عامل واریز می‌شود.

گفتنی است، ثبت نام اینترنتی دوره جدید وام ضروری ۱۲میلیون تومانی برای سال ۱۴۰۱، تا پایان اردیبهشت ماه جاری از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir کماکان ادامه دارد.

این وام فقط به متقاضیانی پرداخت می‌شود که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می‌کنند. وام با نرخ سود ۴ درصد ارائه می‌شود و اقساط بازپرداخت آن ۳۶ ماهه در نظر گرفته شده است.

ثبت نام فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها