کد خبر: 655663
تاریخ انتشار :

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر مهم وزیر درباره رتبه بندی معلمان | جزییات جدید از رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش بر این است که نظام رتبه‌بندی زودتر اجرایی شود، از فرهنگیان بخاطر تاخیر در اجرای این طرح، عذرخواهی و تاکید کرد که معلمان با علم، مباحث رتبه‌بندی را دنبال کنند و به مطالب فضای مجازی اکتفا نکنند.

خبر مهم وزیر درباره رتبه بندی معلمان | جزییات جدید از رتبه بندی معلمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

​طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

رتبه بندی معلمان

​یوسف نوری در جریان سفر یک روزه به شیراز و در دیدار با جمعی از فرهنگیان فارس، با اشاره به نقش معلمین در ترویج تمدن و تثبیت و کارآمدی انقلاب اسلامی گفت: علت ایجاد دین اسلام وجود مقدس حضرت محمد(ص) است.

او ادامه داد: اوج دین اسلام زمانی بود که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرد و انتشار و تثبیت دین از مدینه بوده است اما بعد از آن دچار حوادثی شد؛ نیاز بود این دین ابقا شود که در سال ۶۱ هجری قیام امام حسین(ع) رخ داد و موجب بقای دین اسلام شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشا کرد: بیش از هزار سال پیش امام رضا(ع) به سرزمین توس و ایران آمدند و انتشار تشیع و دین اسلام در زمان امام رضا(ع) اتفاق افتاد.

نوری با بیان اینکه بخشی از اقدامات امام رضا (ع) در ابعاد علمی انتشار ساحت‌های گوناگون علمی اسلام بود، افزود: در این شکل‌گیری تمدن اسلام بسیاری نقش داشتند که احمدبن‌موسی(ع) از جمله آنهاست.

او اضافه کرد: امامزادگان یک شبکه داشتند که یک کارشان مبارزه با استکبار و یک کار مهم دیگرشان نشر دین و تبیین اسلام برای مردم بود.در ادامه امام راحل نیز برای انقلاب اسلامی یک شبکه‌سازی کرد که شهید دستغیب در استان فارس یکی از سر شبکه‌های حضرت امام بود؛ امروز در زمان ما نیز شهید سلیمانی شبکه‌سازی کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلمان به ویژه معلمان تاریخ و معارف باید این مطالب را بیان کنند، عنوان کرد: حضرت معصومه (س) یکی از کسانی بود که نشردهنده شبکه‌سازی امام رضا بود که در ادامه منجر به تشکیل حوزه‌های علمیه شد که امروز نتیجه این حوزه‌ها وجود رئیس جمهور و رهبری است.

نوری‌ بیان کرد: در زمانی که نحله‌های مارکسیستی از جدایی دین از دیگر امور جامعه صحبت می‌کردند، امام(ره) آمد و عینیت دین و اثبات حکومت دینی را مطرح کرد و امروز بیش از ۴۳ سال هر توطئه‌ای می‌کنند موفق نمی‌شوند، در تمام دنیا امروز ایران نقش‌آفرین و تاثیرگذار است‌.

او با طرح این پرسش که نقش معلمان چیست؟ گفت: یک رئیس‌جمهور شهید داریم که معلم بود یک نخست وزیر شهید که معلم بوده پایه‌گذار صنعت موشکی ما طهرانی مقدم فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر بود، در سلول‌های بنیادی کاظم آشتیانی معلم بود، قله‌های ما در کارهای خیرین معلم هستند، هر جایی اقدام تاثیرگذاری انجام شده توسط معلمان بوده است و معلمی از مقبول‌ترین شغل‌ها در جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه در دوران کرونا فرهنگیان فداکاری کردند به گونه‌ای که مقام معظم رهبری از معلمان و فرهنگیان تشکر کردند، افزود: بعد از این هم شما کار خود را انجام می‌دهید چه گفته شود یا نه، چه دیده شود چه نه. در تثبیت و کارآمدی نظامی معلمان نقش داشتند و هنوز هم هست و آینده نیز همین روند خواهد بود.

نوری با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش از محل بودجه عمومی دولت ۹.۶ درصد شده بود و الان ۱۳ درصد شده است، گفت: اجازه نمی‌دهم آموزش و پرورش محمل کنکور شود، دانشگاه وظیفه دارد جذب دانشجو کند. ما باید کار تعلیم و تربیت خودمان را انجام دهیم، حکمرانی آموزش و پرورش این است که کار خودش را کند و موسسات نباید برای ما تعیین و تکلیف کنند اگر ببینیم در شورای نظارت عزل می‌شوند.

او تصریح کرد: حکمرانی آموزش و پرورش ایجاب می‌کرد سند تحول اجرا شود، تحول باید در معلم و دانش‌آموز و اولیا رخ دهد و تغییر در این ۳ عنصر مشهود باشد؛ حضوری شدن مدارس با گسترش واکسیناسیون انجام شد اما تابع ستاد ملی کرونا هستیم با این حال از ابتدا بر حضوری شدن مدارس تاکید داشتیم چون تجربه جهانی در این زمینه خود را نشان می‌داد اما جریان عاطفی و رسانه‌ای بر انجام آموزش غیرحضوری شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان‌کرد: دولت برای جبران افت ناشی از آموزش غیرحضوری یک فرایند تعریف کرده تا در تابستان درس را بهتر یاد بگیرند.

نوری عنوان کرد: سند ۲۰۳۰ از گذشته شروع شده بود و متناسب با ما نبود البته برخی از کشورها بخش‌هایی از این سند را نپذیرفتند اما ما امضا کرده بودیم.با حضور دولت سیزدهم اعلام کردیم سند تحول داریم و نمی‌توانیم ۲۰۳۰ را اجرا کنیم.

او با بیان اینکه بلاتکلیفی معلمان و استخدام‌های آنان را براساس قانون انجام دادیم، گفت: رتبه‌بندی فقط شعار بود اما امروز آنان که مجری بودند، مدعی تاخیر آن شدند؛

۶ هزار میلیارد برای ۳ سال در نظر گرفته شده بود الان ۳۸ هزار میلیارد برای ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است البته ابهاماتی در اجرا هست که با تطبیق مجلس و حقوقی رفع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تلاش بر این است که نظام رتبه‌بندی زودتر اجرایی شود، معلمان با علم مباحث رتبه‌بندی را دنبال کنند و به گفته‌های فضای مجازی اکتفا نکنند.

رئیس جمهور و مجلس پیگیر این امر بودند و به محض رفع موانع اداری اجرایی می‌شود.

نوری همچنین با تاکید بر اینکه برای تاخیر اجرای آن عذرخواهی می‌کنم اما باید در این کم و کسری‌ها مانند یک خانواده رفتار کنیم، به جذب نیرو برای کمبود معلم اشاره کرد و گفت: جذب نخبگان بدون آزمون، استخدام ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر با آزمون و جذب ۱۵ هزار نفر دانشجوی تربیت معلم از جمله اقدامات است.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود نیروی ثابت و آماده داشته باشیم به ویژه در مرز عشایر و روستا، افزود: در همین راستا قرارگاه عدالت تشکیل دادیم تا محرومیت آموزشی برطرف شود.‌

وزیر آموزش و پرورش درباره ساختمان و تجهیزات مدارس افزود: دولت در سفرهای استانی ۸ هزار میلیارد علاوه بر اعتبارات برای تکمیل ساختمان‌ها داده است و ما دنبال خلق منابع جدید هستیم.

نوری همچنین با بیان اینکه هنرستان‌ها هوشمند می‌شوند و تقویت هنرستان‌ها در دستور کار قرار دارد؛ گفت: انسجام درونی و ارتباط با بیرون باید در مدارس مورد توجه باشد؛ مدارس با بیرون ارتباط داشته باشند بچه‌های قرنطینه‌ای به درد جامعه نمی‌خورد؛ بچه‌ها را برای آینده تربیت کنیم به ویژه در امسال که دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است.

او تصریح کرد: جامعه دانش‌بنیان در دوران دبستان و پیش از دبستان شکل می‌گیرد و دهه نودی‌ها آماده هستند که تمدن رضوی و انقلاب اسلامی را به قله جهانی برسانند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها