کد خبر: 655699
تاریخ انتشار :

سفری متفاوت به اراضی اشغالی

چراغ سبز صهیونیستها به نامزدی دختر ترامپ در سال 2024

در میان برخی اختلافات تاکتیکی به وجود آمده میان تل آویو و واشنگتن، شاهد رخدادهای قابل تاملی هستیم که می تواند ناظر بر آینده سیاسی آمریکا باشد. به عبارت بهتر، در میان هیاهوی سیاسی ناشی از رقابت ترامپ و بایدن در انتخابات 2020 و حوادث پس از آن، برخی چهره های سیاسی در حال رصد آینده و زمینه چینی برای ورود هدفمند به معادلات قدرت هستند. یکی از این افراد، جرد کوشنر داماد ترامپ می باشد.

چراغ سبز صهیونیستها به نامزدی دختر ترامپ در سال 2024
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اخیرا کوشنر با ایوانکا ترامپ، همسر خود سوار یک فروند هواپیمای شرکت "العال" شدند که از میامی به اراضی اشغالی پرواز کرد.نکته قابل تامل اینکه  کوشنر و ایوانکا در کلاس تجاری نشستند و یوئیل رازفوزوف، وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز در این پرواز حضور داشت.برخی منابع خبری می گویند برخی گروهها و احزاب صهیونیستی، خود را برای پذیرش دوباره حضور تیم ترامپ در عرصه سیاسی آمریکا فراهم ساخته اند. برخی دیگر نیز معتقدند که سفر کوشنر به اراضی اشغالی متناظر با اهداف اقتصادی رئیس جمهور سابق آمریکا و همراهانش صورت می گیرد. وال استریت ژورنال نیز پیش از این به نقل از برخی منابع آگاه نوشته بود، صندوق ویژه سرمایه‌گذاری کوشنر در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری صدها میلیون دلار عربستان در شرکت‌های تازه‌ تاسیس اسرائیلی است.  

همچنین این منابع اظهار کردند: "اونتی پارتنرز" که کوشنر به تازگی تاسیس کرده و بیش از سه میلیارد دلار از جمله تعهدی دو میلیارد دلاری از سوی صندوق منابع حاکمیتی اسرائیل را جمع‌آوری کرده، برای اولین بار دو شرکت صهیونیستی  را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد.منابع مذکور افزودند: این تصمیم اولین نمونه علنی برای این است که منابع صندوق سرمایه‌های عمومی عربستان به "اسرائیل" روانه خواهد شد و این نشانه آمادگی ریاض برای تعامل یا تل‌آویو علی رغم قطع روابط دیپلماتیکی میان دو طرف است.

دونالد ترامپ  رئیس جمهور سابق آمریکا چندی پیش در کنفرانس خبری جمهوریخواهان  در مورد احتمال تلاش به ورود مجدد به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ به نکات قابل تاملی اشاره کرد، از جمله اینکه ممکن است برخی اعضای خانواده او از جمله " ایوانکا" دختر بزرگ او در انتخابات ریاست جمهوری ( به نمایندگی از وی ) نامزد شوند. اکنون با اثبات نسبی  اتهام ترامپ مبنی بر فرماندهی کودتای ششم ژانویه 2021 در آمریکا و حمله به کنگره،امکان دارد نهادهای قضایی آمریکا رای به کناره گیری همیشگی  و اجباری وی از رقابتهای انتخاباتی یا حضور مستقیم در پستهای سیاسی این کشور دهند 

این ایده به چهل و پنجمین رئیس جمهور وقت فرصت می دهد تا از بین جونیور، ایوانکا و سیاستمدار تازه کار «لارا» عروسش یکی را انتخاب کند.طرفداری دونالد ترامپ از ایوانکا چندین سال است که علنی شده. «ریک گیتس» معاون پیشین مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ در کتاب خود، «بازی شرور» نوشت که چهل و پنجمین رئیس جمهور، ایوانکا ترامپ را به عنوان زوج انتخاباتی خود در سال 2016 می خواست. در اکتبر 2018، دونالد ترامپ علناً اظهار داشت که ایوانکا ترامپ یک سفیر «باورنکردنی» آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد شد.

پیشتر رئیس ‌جمهور سابق آمریکا در یک تجمع انتخاباتی برای سال 2020 «کامالا هریس» کاندیدای معاونت ریاست‌جمهوری حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا را برای این سمت نالایق توصیف کرده و گفته بود «ایوانکا ترامپ» شایستگی بیشتری نسبت به هریس به‌ عنوان اولین رئیس ‌جمهور زن آمریکا دارد.

اکنون، ایوانکا ترامپ تلاش کرده است تا در کنار همسرش جرد کوشنر ، حضور پررنگ تری در محافل رسانه ای و خبری آمریکا داشته باشد. برخی تحلیلگران می گویند کلیت سفر ایوانکا ترامپ به تل آویو نمی تواند عادی قلمداد شود خصوصا اینکه وی از حمایت برخی لابی های صهیونیستی جهت حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2020 برخوردار می باشد. در این سفر، قطعا ایوانکا ترامپ و کوشنر رایزنی هایی را با مقامات حزب لیکود و حتی دیگر احزاب صهیونیستی در خصوص آینده سیاسی واشنگتن صورت خواهند داد. ایوانکا ترامپ در صدد است از یک سو حمایت مطلق دونالد ترامپ پدرش و از سوی دیگر، حمایت زنان سفید پوست آمریکایی را در انتخابات ریاست جمهوری 2024 به دست آورد. او در این میان، بر روی لابی گری های همسرش با لابی آیپک حساب ویژه ای باز کرده است. بدون شک در آینده ای نزدیک، اخبار جدیدتری از اقدامات و ملاقاتهای دختر دونال ترامپ در اراضی اشغالی منتشر خواهد شد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها