کد خبر: 656029
تاریخ انتشار :

موضع روزنامه اصولگرا درباره مذاکرات ایران و آمریکا در قطر

روزنامه اصولگرای صبح نو در صفحه اول خود با تصویری از باقری مذاکره کننده ارشد ایران و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با صراحت از مذاکره این دو در دوحه قطر خبر داد.

موضع روزنامه اصولگرا درباره مذاکرات ایران و آمریکا در قطر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در قسمتی از گزارش صبح نو آمده است:

پس از قطعنامه شورای حکام علیه ایران و پاسخ‌های محکم تهران، بازگشت به ریل مذاکرات در زمانی کوتاه غیرقابل تصور بود. اگرچه مقامات همه طرف‌های برجامی از ضرورت آغاز مذاکرات هسته‌ای سخن می‌گفتند اما با نقش مخرب آژانس بازگشت دوباره به مسیر گذشته، به لبه پرتگاه رفته بود. هرچند این لایه قابل مشاهده این موضوع بود اما گویا در لایه‌های دیگر و در سکوت مطلق، ریل‌گذاری‌های جدیدی برای ادامه کار با روشی متفاوت در جریان بود که در نهایت سر از دوحه درآورد.

این روزنامه همچنین درباره مزایای انتخاب دوحه برای محل مذاکرات می نویسد

انتخاب قطر به‌عنوان مکان مذاکرات به دور از هیاهوی معمول در وین، عاملی مهم است که از نظر ایران و آمریکا چند مزیت می‌تواند با خود به همراه داشته باشد. رئیسی که همواره در این ماه‌ها بر اهمیت همکاری با همسایگان تاکید کرده است با نقش‌آفرینی قطر، تاثیر مثبت سیاست‌های خود را به نمایش خواهد گذاشت و علاوه بر این می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری‌های گسترده‌تر با دیگر همسایگان در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها