کد خبر: 656077
تاریخ انتشار :

خشم ترامپ از ایوانکا

کودتای سیاسی دختر علیه پدر؟

کودتای سیاسی دختر علیه پدر؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 / 

 اظهارات اخیر ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص عدم تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020، منجر به خشم و البته نگرانی شدید پدرش شده است. بیان این اظهارات از سوی دختر ترامپ، می تواند نشان دهنده تحولاتی پنهان اما تاثیرگذار در خانواده رئیس جمهور سابق آمریکا باشد! اخیرا دونالد ترامپ پس از اینکه  ایوانکا از ادعاهای بی‌اساس او مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری فاصله گرفت، به او پاسخ داد.در جلسه استماع یورش به کنگره آمریکا کلیپی دیده نشده‌ای از ترامپ پخش شد که ادعاهای پدرش را رد می‌کرد.

ایوانکا ترامپ در این ویدیو می‌گوید وقتی ویلیام بار، وزیر دادگستری وقت گفت پدرش در انتخابات شکست خورده است، هیچ شکی برای او ایجاد نشد.ترامپ در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، این سخنان دخترش را رد کرد.او در شبکه اجتماعی تروت سوشال، پلتفرمی که پس از ممنوعیت حضورش در توییتر بنیان گذاشته، نوشت: «ایوانکا ترامپ در بررسی یا مطالعه نتایج انتخابات دخالتی نداشت.به نظر من (ایوانکا) فقط سعی ‌کرد به ویلیام بار و موقعیت او به عنوان وزیر دادگستری احترام بگذارد.»

ترامپ همچنین در مورد آقای بار اظهارات تحقیرآمیزی کرد و او را وزیر دادگستری "ضعیف و ترسو» خواند.هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای نادرست  ترامپ مبنی بر اینکه انتخابات ۲۰۲۰ که جو بایدن در آن برنده شد با تقلب همراه بوده، وجود ندارد.دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به «تلاش برای کودتا» از طریق سازماندهی شورش در کنگره این کشور متهم شده استدر یکی از مصاحبه‌هایی که در کنگره آمریکا و در جریان تحقیقات در باره این یورش پخش شد، بخشی از صحبت‌های ویلیام  بار به نمایش در آمد که می‌گوید ادعای آقای ترامپ مبنی بر دزدیده شدن نتیجه انتخابات، «مزخرف» است.

بیش از 200 میلیون نفر روند این جلسه کنگره آمریکا را در تلویزیون دنبال کردند.در این جلسه، بخش‌هایی از مصاحبه ایوانکا ترامپ در ماه آوریل با این کمیته پخش شد. در این ویدیو از دختر  ترامپ پرسیده شد واکنش او نسبت به اظهارات وزیر دادگستری آمریکا  چه بوده است.ایوانکا ترامپ مشاور پدرش بود و او را در تجمعی که درست قبل از حمله به کنگره آمریکا در خارج از کاخ سفید برگزار شد، همراهی کرد.تعداد انگشت شماری از پرونده‌های تقلب در انتخابات از زمان انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ پیگیری شده‌اند، اما هیچ مدرک مشخصی مبنی بر این که چنین فعالیت‌هایی در مقیاسی که توانسته باشد روی پیروزی جو بایدن تأثیر گذاشته باشد، به دست نیامده است.قرار است کمیته منتخب رسیدگی کننده به پرونده یورش به کنگره، ۵ نشست دیگر برگزار کند.جلسه هفته آینده تلاش خواهد کرد تا نشان دهد که ترامپ و حلقه نزدیکش می‌دانستند که او در انتخابات شکست خورده است، اما به هر حال ادعاهای مبنی بر تقلب در انتخابات را پخش کردند.

واقعیت امر این است رئیس جمهور سابق آمریکا، با اتهامات بیشماری در پرونده حمله ششم ژانویه 2021 به کنگره متهم است. در این میان بعید نیست که افرادی مانندد جرد کوشنر داماد ترامپ و همسر ایوانکا، به دختر ترامپ توصیه کرده باشند تا خود را به عنوان "سیاستمداری قانونمدار" جلوه داده و از این طریق، حضور موثر خود در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 را تضمین کند.

در مقابل، ترامپ نیز در جملاتی که احتمالا پاسخی غیر مستقیم به دخترش و کوشنر می باشد، از حضور قطعی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 خبر داده است. در هر حال، ایوانکا اگر می خواهد در انتخابات 2024 آرای طرفداران پدرش را به دست بیاورد، باید از حمایت مطلق ترامپ برخوردار باشد! در هر حال، عدم حضور ترامپ در انتخابات ( به واسطه حکم دادگاه) تقریبا قطعی به نظر می رسد! در جلسه تحقیق کنگره آمریکا در مورد وقایع انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مقامات انتخاباتی گفته‌اند که با فشار بی‌امان از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق و حامیانش برای لغو نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ مواجه بوده‌اند.جمهوریخواهان منتخب و همچنین کارکنان شمارش آرا نیز شهادت دادند که در آن زمان با به مرگ تهدید شده بودند.

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ و همراهانش در کاخ سفید  را به تلاش برای کودتا متهم کرده است.کمیته منتخب، تحقیقاتی تقریباً یک سالاست  در مورد چگونگی حمله حامیان ترامپ به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ انجام داده است؛ حمله‌ای که با هدف مختل کردن جلسه قانونگذاران آمریکا در هنگام تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات صورت گرفته بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها