کد خبر: 655283
تاریخ انتشار :

ترامپ به لابی سلاح متوسل شد

فقط من می توانم از شما حمایت کنم!

فقط من می توانم از شما حمایت کنم!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به هر ریسمانی جهت حضور دوباره در کاخ سفید چنگ می زند! یکی از این ریسمانها، لابی سلاح در آمریکاست.این لابی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نقش بسیار مهمی در پیروزی ترامپ در ایالات مهم و سرنوشت ساز مانند میشیگان و ویسکانسین داشت  و در سال 2020 نیز در سه ایالت فلوریدا ، اوهایو و تگزاس( ایالاتی که ترامپ در آنها دوباره پیروز شد ) نقش مهمی در این روند ایفا کرد.

پس از افزایش فعالیت اعضای کنگره در بررسی پرونده ترامپ به اتهام کودتا علیه آمریکا و امنیت ملی این کشور، وی تصمیم گرفته است ارتباطات بیشتری با لابی های تسلیحاتی برقرار کند. اخیرا اعضای دموکرات و جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا اعلام کردند که به توافقی فراجناجی اما حداقلی برای ایجاد محدودیت‌های جدید در زمینه دسترسی و حمل سلاح در این کشور دست یافته‌اند.بر اساس گزارش یورونیوز، این توافق به دنبال تیراندازی مرگبار اخیر در یکی از مدارس ایالت تگزاس به دست آمد. در جریان این تیراندازی ۲۱ نفر از جمله ۱۹ کودک در یکی از دبستان‌های یووالدی در جنوب تگزاس قتل عام شدند. توافق به دست آمده بین سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه با تدابیر سخت‌گیرانه‌ای که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای کنترل مالکیت و حمل سلاح در این کشور در نظر داشت فاصله زیادی دارد. براساس توافق به دست آمده محدودیت‌های جدیدی برای افرادی که «خطرناک» ارزیابی می‌شوند در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه بر سر تقویت سطح امنیت مدارس به توافق دست یافته‌اند. آنها همچنین در نظر دارند برای پیشگیری از تکرار تیراندازی‌های مرگبار به برنامه‌های ویژه سلامت روانی کمک مالی اختصاص دهند. جو بایدن در واکنش به دست آمده تاکید کرد که هر چند این توافق شامل همه تدابیر «لازم» برای «حفاظت» از جان بیگناهان نمی‌شود اما وی از آن استقبال می‌کند. رئیس‌جمهوری آمریکا افزود که تصویب این توافق «موثرترین» اقدام کنگره برای کنترل سلاح طی چند دهه اخیر خواهد بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد پس از جلب حمایت مطلق و دوباره لابی های سلاح در این کشور، از این ظرفیت برای مهار سناتورها و نمایندگان کنگره استفاده کند. لابی سلاح یکی از منابع مالی قوی در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره محسوب می شود. اکثر لابی های تسلیحاتی به صورت سنتی طرفدار حزب جمهویخواه هستند اما در برخی موارد، شاهد چرخش آرای آنها به سود دموکراتها بوده ایم.در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2020، میان لابی های قدرتمند سلاح بر سر حمایت یا عدم حمایت از ترامپ اختلافاتی به وجود آمده بود. با این حال در مجموع لابی های تسلیحاتی در مجموع ترامپ را مورد حمایت قرار دادند. سیگنالهایی که رئیس جمهور  آمریکا که در نشست سالانه لابی قدرتمند انجمن ملی سلاح (NRA) در شهر هیوستون ایالت تگزاس به شرکت کنندگان مخابره کرد، به وضوح نشان داد که وی حساب زیادی بر روی حمایتهای جریانها و لابی های تسلیحاتی از خود باز کرده است.  وی در سخنان کنایه‌آمیزی خطاب به منتقدان آزادی حمل سلاح، تلاش آنها برای تغییر قوانین مرتبط با اسلحه در ایالات متحده را «مضحک و مسخره» دانست.سخنرانی ترامپ در این نشست چند روز پس از آنکه یک مرد مسلح ۱۸ ساله ۱۹ کودک و دو معلم را در مدرسه ابتدایی تگزاس قتل‌عام کرد، صورت گرفت.  ترامپ در این خصوص مدعی شده است :

"هر بار که یک فرد ناراحت یا دیوانه مرتکب جنایت هولناکی می‌شود، همیشه تلاش‌های مضحکی از سوی برخی در جامعه شکل می‌گیرد تا از رنج دیگران برای پیشبرد برنامه سیاسی افراطی خود بهره‌مند شوند.در کنار یکدیگر هم مجلس نمایندگان را پس خواهیم گرفت و هم سنا را.  در سال ۲۰۲۴ نیز کاخ سفید بزرگ و زیبا را پس خواهیم گرفت، کاخی که بسیار دوستش داریم و گرامی‌اش می‌داریم."

انجمن ملی سلاح، برگزار کننده این نشست یک سازمانی غیرانتفاعی و بسیار قدرتمند در معاددلات داخلی آمریکاست  که برای ترویج مالکیت سلاح‌های گرم و آموزش نحوه استفاده از آن فعالیت دارد. قدمت شکل‌گیری این سازمان به ۱۵۰ سال پیش باز می‌گردد. این سازمان حامی مالکیت اسلحه گرم در آمریکاست.این سازمان بارها در مقابل اصلاحات قوانین مربوط به حمل و نقل سلاح گرم در این کشور ایستادگی کرده و در نهایت، اجازه اعمال محدودیتهای عملیاتی و واقعی در این خصوص را نداده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها