کد خبر: 656325
تاریخ انتشار :

مسکن ملی | ثبت نام مسکن ملی

خبر مهم برای خریداران مسکن ملی | چه کسانی از خرید مسکن ملی حذف می شوند؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: آن دسته از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که واجد شرایط هستند و برای آنها پیامک واریز وجه ارسال شده اگر نسبت به تامین آورده اولیه اقدام نکنند نفراتی از اولویت‌های بعدی جایگزین آنها خواهند شد.

خبر مهم برای خریداران مسکن ملی | چه کسانی از خرید مسکن ملی حذف می شوند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در طرح مسکن ملی، دیگر ساختمان‌های بلند مرتبه ساخته نمی‌شود بلکه تعداد طبقات در این طرح نهایتا ۷ طبقه است.شرایط طرح مسکن ملی به این صورت است که فرد متقاضی این طرح باید دارای شرایط مکانی و مادی خاصی باشد.متقاضیان طرح مسکن ملی نباید از سال ۱۳۸۴ واحد مسکونی داشته باشند. ثبت نام مسکن ملی برای افرادی مجاز است که از ابتدای انقلاب تاکنون از تسهیلات و امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده نکرده باشند.در ادامه به آخرین خبر از مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

خلیل محبت خواه اظهار کرد: سهمیه استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن، سالیانه ۱۵۵ هزار واحد است که هیچ مشکلی در بخش زمین نداریم. زمین برای دو سال آینده تامین شده و تا چهار سال آینده هم تامین خواهد شد.

وی افزود: تا حدود ۴۵ روز قبل در حال بررسی مسائل مربوط به زمین در کارگروه و کمیسیون بودیم که این مرحله به اتمام رسیده است. هم‌اکنون مشغول تهیه طرح‌ها و مشاور هستیم. در بعضی مناطق پیمانکاران وارد فعالیت شده‌اند. در برخی نقاط هم زمین در اختیار پیمانکاران قرار گرفته که به زودی کارهای اجرایی شروع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره آن دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان تهران که تکلیفشان مشخص نشده است گفت: به تمام کسانی که واجد شرایط شناخته شده‌اند پیامک داده‌ایم تا نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کنند. اگر آورده را به‌موقع واریز نکنند نفراتی از اولویت‌های بعدی جایگزین آنها می‌شوند.

محبت‌خواه تصریح کرد: اگر کسی واجد شرایط است و برای او پیامک ارسال نشده موضوع را از طریق سایت پیگیری کند. چنان‌چه نتیجه نگرفت به اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه برود.

بیش از ۴۰ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده است

وی درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تهران گفت: پروژه‌ها خوب پیش می‌رود. بیش از ۴۰ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده که به زودی چندین پروژه دیگر به این رقم افزوده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در استان تهران به هر تعداد که متقاضی داشته باشیم واحدهای نهضت ملی مسکن احداث می‌کنیم. تا کنون ۹۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که پالایش آنها تقریبا در حال اتمام است. ثبت نام جدید هم به زودی انجام می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس  قانون جهش تولید و تامین مسکن  مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. حدود ۵.۴ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی از روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ ثبت نام مجدد آغاز می‌شود. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد.

تاکنون ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند. با ۹۱ هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسطهای اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

مسکن ملی

خلیل محبت خواه افزود:  ظرفیت سازی برای ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن در کشور ایجاد شده و در استان تهران و شهرهای جدید تهران هم ظرفیت جدید ایجاد شده و  ثبت نام برای شهرهایی از جمله پرند، هشتگرد و ایوانکی هم ایجاد خواهد شد.

خلیل محبت خواه افزود:  ظرفیت سازی برای ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن در کشور ایجاد شده و در استان تهران و شهرهای جدید تهران هم ظرفیت جدید ایجاد شده و  ثبت نام برای شهرهایی از جمله پرند، هشتگرد و ایوانکی هم ایجاد خواهد شد.

یرکل دفتر اقتصاد مسکن با بیان اینکه سه دهک اول درآمدی هیچ آوردهای در نهضت ملی مسکن ندارند، گفت: آورده سایر دهک ها ۳۵۰ میلیون تومان است.

​پروانه اصلانی با یادآوری اینکه قبل از اجرای طرح نهضت ملی مسکن سایر طرح‌های حمایتی یک الگو را دنبال می‌کرد و همه اقشار جامعه در همه دهک‌ها یک جور و با یک حمایت دیده می‌شدند، اظهار کرد: در صورتیکه در طرح نهضت ملی مسکن تفاوت بین دهک‌های مختلف درآمدی دیده شده است. این تفاوت‌ها از نظر سقف تسهیلات، آورده و نرخ سود تسهیلات و از نظر کمک‌های بلاعوضی است که به متقاضیان می‌شود و اینها همه قانونی شده است.

 وی ادامه داد: برای دهک‌های یک تا سه (اقشار کم‌درآمدی) فرآیندهایی دیده شده است. نخست آنکه با تفاهم‌نامه‌هایی که امضا کردیم دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی به کمک وزارت راه و شهرسازی برای کمک به احداث مسکن اقشار کم‌درآمدی آمدند. به عنوان نمونه قرارگاه امام حسن مجتبی، بنیاد مستضعفان در این طرح حضور دارند. بدین معنا آنها واحدهای مسکونی را می‌سازند تا به این طریق به آورده متقاضیان کمک کنند.

اصلانی افزود: در شورای عالی مسکن مصوب شد تا برای دهک‌های یک تا سه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اساسا در آورده نیاورند و با حمایت هایی که در خصوص آن اقشار در وزارت راه و شهرسازی در خصوص آماده سازی زمین انجام می‌شود،  کار احداث سرعت بگیرد.  همچنین در خصوص تسهیلات این اقشار نیز مصوب کردیم که در ابتدای انجام کار ۲۰ درصد تسهیلات بانکی پرداخت شود.

وی گفت: برای سایر حمایت‌ها برای دهک‌های پایین درآمدی، وزارت راه و شهرسازی کمک‌های بلاعوض در صندوق ملی مسکن برای این دهک‌ها و سایر دهک‌ها دیده است. زیرا هم اکنون تا دهک‌های پنجم و ششم نیازمند حمایت هستن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند احداث طرح نهضت ملی مسکن و شرایط اجرای واحدهای این اقشار اعلام کرد: روال به این ترتیب است که دهک‌های اول تا سوم درآمدی در طرح نهضت ملی مسکن آورده اولیه را پرداخت نمی‌کنند و بقیه مردم باید ۴۰  میلیون آورده داشته باشند و در طول دوره ساخت که بین ۲ تا ۳ سال است متقاضیان باید آورده خود را تکمیل کنن

اصلانی تاکید کرد: هر چه قیمت تمام شده باشد منهای تسهیلات باید از محل آورده متقاضیان تامین شود که می تواند بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان در طی سه سال دوره ساخت توسط متقاضیان تامین شود. نمی‌توان در حال حاضر پیش‌بینی کرد که قیمت تمام شده مسکن دقیقا به چه میزان می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ابهامی در خصوص قیمت تمام شده و آورده متقاضیان وجود ندارد گفت: هم اکنون آورده متقاضیان بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان بوده است و در ابتدای اجرای طرح در سال گذشته قیمت تمام شده طرح نهضت ملی مسکن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برآورده شده بود. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها