کد خبر: 656860
تاریخ انتشار :

اوکراین در حال ساخت ارتش پهپادی است

اوکراین در حال ساخت "ارتش پهپادی" برای نظارت بر خطوط اصلی جبهه جنگ علیه روسیه است.

اوکراین در حال ساخت ارتش پهپادی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نوشته نیوزویک، ابتکارعمل اهدای جهانی "United۲۴" ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در کنار ستاد کل نیروهای مسلح این کشور و وزارت اطلاع رسانی دیجیتال، تشکیل پروژه "ارتش پهپادی" را اعلام کرد.

این پروژه از اهداکنندگان بین‌المللی می‌خواهد تا به تامین مالی برای ارتش اوکراین بپردازند تا پهپاد خریداری کند.

میخایلو فدروف، معاون نخست وزیر اوکراین در توئیتی گفت که بیش از ۶.۷ میلیون دلار برای این پروژه اهدا شده و ده‌ها فروند پهپاد نیز به اوکراین داده شده است.

وی همچنین اعلام کرد که ارتش اوکراین دست کم دو سیستم پهپادی "وارمیت" مجهز به مواد منفجره برای انجام حملات شبیه به "کامیکازه" (انتحاری) خریداری کرده است.

وی همچنین در توئیتش نوشت: نخستین بخش از پهپادهایی که مورد احتیاج اوکراین است به خط مقدم جبهه جنگ علیه روسیه رسیده است. آنها اکنون به عنوان سربازان واقعی در داخل نخستین ارتش پهپادی جهان فعالیت خواهند کرد. هرکدام از این پهپادها زندگی مردم را نجات می‌دهند و اوکراین را به پیروزی نزدیکتر می‌کنند.

اوکراین امیدوار است که ۲۰۰ پهپاد تاکتیکی شناسایی را با هدف نظارت مستمر خط مقدم و تشخیص مواضع تهاجمی به عنوان بخشی از این پروژه ارتش پهپادی خریداری کند. اهداکنندگان بین‌المللی نیز به تامین مالی مستمر و آموزش کنترل‌کننده‌های پهپادها ادامه خواهند داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها