کد خبر: 656877
تاریخ انتشار :

برگزاری مراسم دعای عرفه حجاج ایرانی در سرزمین عرفات

تهران-ایرنا-مراسم دعای روح‌بخش عرفه با حضور پرشور زائران بیت‌الله الحرام در فضای معنوی خیمه بعثه رهبر معظم انقلاب در صحرای عرفات آغاز شد.

برگزاری مراسم دعای عرفه حجاج ایرانی در سرزمین عرفات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، خیمه چند هزار نفری بعثه  رهبر معظم انقلاب بعدازظهر جمعه (۱۷ تیرماه) میزبان خیل حجاجی بود که از یک ساعت قبل از شروع مراسم، به استقبال دعای روح‌بخش عرفه رفته بودند.

حجاجی که بسیاری از آنان پس از سال‌ها انتظار در اولین و آخرین دعای عرفه عمر خود در صحرای عرفات شرکت می‌کردند و مشتاقانه منتظر شروع مراسم بودند. زائران بیت‌الله الحرامی که چهار ساعت پیش با مشت‌های گره کرده و شعارهای پرصلابت مراسم برائت از مشرکین را برگزار کرده بودند.

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی حضور داشتند، زائران ایرانی دعای عرفه امام حسین(ع) را با نوای حاج میثم مطیعی و حاج مهدی سماواتی زمزمه کردند.

مراسم برائت از مشرکین روز جمعه (۱۷ تیرماه) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین رکن‌الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمع کثیری از زائران بیت‌الله الحرام در صحرای عرفات برگزار شد.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ زائر ایرانی از ۱۹ ایستگاه پروازی از استان‌های مختلف کشور راهی سرزمین وحی شدند، عملیات انتقال برای حضور در سرزمین عرفات با ۲۸۲ دستگاه اتوبوس از ساعت ۱۷ روز گذشته آغاز و به انجام رسید.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده، زائران حرم امن الهی پس از وقوف در عرفات به سمت مزدلفه و منا حرکت خواهند کرد و غروب امروز (جمعه) اعمال عرفه را به جای خواهند آورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها