کد خبر: 657286
تاریخ انتشار :

واکنش معنادار وزیر کشور به «انتشار عامدانه تصاویر کشف حجاب»

احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره «واکنش به انتشار عامدانه تصاویر کشف حجاب در فضای مجازی که با تحریک افرادی خارج‌نشین انجام می‌شود»، تصریح کرد: بعضی از این موارد اصلا مربوط به داخل نیست و از خارج حمایت و اداره می‌شود و طبیعتاً آنان قصدهای نامطلوبی دارند و به دنبال تحمیل یک فرهنگ غلط و منحط هستند و این را راه مقابله با اسلام و نظام اسلامی قرار دادند و طبیعتاً این‌ها مواردی است که قابل‌قبول نیست.

واکنش معنادار وزیر کشور به «انتشار عامدانه تصاویر کشف حجاب»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن ایام اربعین اظهار کرد: در توافقی که با دولت عراق شده است، لغو روادید برای این ایام انجام شد. لازم است که زیرساخت‌های آن را هم فراهم کنیم که هم استان‌ها و هم دستگاه‌های درگیر این امر دارند کار خود را انجام می‌دهند.

به نوشته ایسنا، وی با اشاره به اینکه به موضوع آزاد سازی سواحل ، بهره‌گیری مناسب از آنها را مورد تاکید قرار داد و گفت: شرایط نسبتاً قابل‌قبولی را داریم اما باید تلاش کنیم هرچه می‌توانیم آن را بهتر کنیم تا عزیزان در سفرهای تابستانی به سواحل کمتر دچار مشکل شوند و بیشتر بتوانند بهره‌وری داشته باشند.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره تاکید بر اجرای قانون عفاف و حجاب و دیدگاه دولت در این زمینه، تصریح کرد: موضوع زیست عفیفانه در کشور یک موضوع خیلی جدی است و البته بانوان ما و دختران ما همه غالباً و اکثراً خودشان را متعهد می‌دانند. ما عفیف‌تر و باحجاب‌تر از زنان ایرانی در هیچ‌جا نداریم و این جزو افتخارات کشور ماست.

وحیدی یادآور شد: حتی عزیزانی که ممکن است حجاب‌شان کامل و دقیق نباشد و ممکن است مقداری نقص داشته باشد، آنان هم با دل و جان به انقلاب و نظام و اسلام هم اعتقاد دارند و وابسته هستند. حالا در این بین افرادی پیدا می‌شوند که در اثر سهل‌انگاری یا بی‌تفاوتی و غفلت آن حجابی که باید رعایت کنند، نمی‌کنند و خیلی از آنان هم با یک تذکر مشفقانه مشکل حل می‌شود و گوش می‌کنند.

وی افزود: بعضی از موارد خیلی نادر هم پیدا می‌شود که به هرحال یک مقدار حالت اصرار بر عدم رعایت قانون دارند. به هرحال قانون همه‌جا قانون است. مصوبات و مقرراتی که معادل قانون است همه‌جا باید رعایت شود و فرقی هم نمی‌کند که کجا باشد. در هر حوزه‌ای از ترافیک و راهنمایی رانندگی تا مالیات و در همه مسائل اجتماعی هر مقرراتی وجود دارد باید اجرا شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در مورد حجاب هم مقررات و مصوباتی وجود دارد که کارکردی مشابه قانون دارد، اظهار کرد: باید این‌ها رعایت شود و موارد بسیار اندکی که پیدا می‌شود که حتی در برابر تذکرات ناصحانه، مشفقانه و محبت‌آمیز رعایت نمی‌کنند، آن‌وقت تذکرات مقداری جدی‌تر به آنان داده می‌شود و خیلی از آنان هم بعد از این تذکرات متنبه می‌شوند و به مقررات توجه می‌کنند.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره «واکنش به انتشار عامدانه تصاویر کشف حجاب در فضای مجازی که با تحریک افرادی خارج‌نشین انجام می‌شود»، تصریح کرد: بعضی از این موارد اصلا مربوط به داخل نیست و از خارج حمایت و اداره می‌شود و طبیعتاً آنان قصدهای نامطلوبی دارند و به دنبال تحمیل یک فرهنگ غلط و منحط هستند و این را راه مقابله با اسلام و نظام اسلامی قرار دادند و طبیعتاً این‌ها مواردی است که قابل‌قبول نیست.

وی افزود: اینکه عده‌ای در خارج بنشینند که معمولاً هم به دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی وصل هستند - و بعضاً هم این امر معلوم شده است - بخواهند برای داخل تعیین تکلیف کنند، آن هم در یک مسئله با این اهمیت، قابل‌قبول نیست. ما از همه کسانی که با فضای مجازی سروکار دارند درخواست می‌کنیم که تحت تاثیر این القائات سوء قرار نگیرند که غالباً هم قرار نمی‌گیرند. اما عناصر محدودی هم اگر تحت تاثیر قرار گرفتند، طبق وظایف قانونی، دستگاه‌های مربوطه به آنان تذکراتی می‌دهند که آنان هم حتماً باید این تذکرات مدنظرشان باشد و به آن عمل کنند.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها