کد خبر: 657327
تاریخ انتشار :

سفیر آمریکا در تل آویو: بایدن درباره راهکار تشکیل دو کشوری رایزنی خواهد کرد

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی تاکید کرد، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفرش به اراضی اشغالی با طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی در خصوص مسأله راهکار تشکیل دو کشوری رایزنی خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، تام نیدس، سفیر آمریکا در تل آویو تاکید کرد، هیچ جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشوری وجود ندارد.

وی همچنین بر پایبندی دولت آمریکا به رویکرد تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل تاکید کرد.

سفیر آمریکا در تل آویو همچنین تصریح کرد: امر مهمی است که اسرائیل به عنوان "یک کشور یهودی و دموکراتیک" باید درباره این راه حل رویکرد واضحی داشته باشد و مشخص کند که اجرای آن چه مقدار زمان و هزینه خواهد داشت. ما نیاز داریم تا از رویکرد راهکار تشکیل دو کشوری محافظت کنیم.

تام نیدس درخصوص اعلام کمک‌ها به ملت فلسطین گفت: مشخص است که کمک‌های ما به ملت فلسطین و همچنین اسرائیل مهم است، لذا ما همگی در این خصوص با یکدیگر متحد هستیم و می‌توانم بگویم که ما به حفاظت از رویکرد راهکار تشکیل دو کشوری نیاز داریم.

این مسئول آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد، بایدن در اظهارات خود بر راهکار تشکیل دو کشوری به عنوان راهکار همیشگی، عادلانه و تنها راه خاتمه یافتن درگیری‌ها و برقراری صلح تأکید خواهد کرد و همچنین از کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه به ملت فلسطین و کمک آمریکا برای حل بحران انسانی ادامه‌دار در نوار غزه خبر خواهد داد.

وی اظهار داشت، هدف از اقدامات اقتصادی و کمک‌های آمریکایی، بهبود زندگی فلسطینیان و در نهایت حفاظت از امکان دستیابی به راهکار سیاسی است و بایدن بارها مخالفت خود را با گسترش شهرک‌سازی‌ها اعلام کرده که با تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها تعارض دارد. قرار است رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، آنها را به عدم اتخاذ اقداماتی که ممکن است باعث وخامت تنش‌ها شود، ترغیب کند.

سفیر آمریکا در اسرائیل در خصوص افتتاح کنسولگری تصریح کرد، به نظر نمی‌رسد که در سیاست‌های دولت آمریکا در قبال مسأله فلسطین و همچنین در خصوص بازگشایی کنسولگری در قدس شرقی تغییری وجود داشته باشد و این اقدام همچنان با مخالفت اسرائیل مواجه است.

وی ادامه داد، رئیس جمهور آمریکا خواهان افتتاح کنسولگری کشورش در قدس شرقی است و از دولت اسرائیل می‌خواهد که با افتتاح آن موافقت کند و مذاکرات بسیاری با دولت اسرائیل در خصوص این موضوع انجام خواهد شد.

سفیر آمریکا در تل آویو از اظهار نظر درخصوص گزارش‌ها درباره احتمال ایجاد ائتلاف "دفاعی" مشترک در خاورمیانه خودداری کرد و ترجیح داد آن را به نتایج دیدارهای جو بایدن و وزرای دفاع موکول کند.

پیشتر حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد، سفر  رئیس جمهوری آمریکا دودستگی‌ها و اختلافات در منطقه را تقویت و صف‌بندی‌های جدیدی را برای حمایت از پروژه صهیونیست‌ها و سیاست توسعه‌ طلبانه آنها ایجاد می‌کند و به دنبال هدف قرار دادن جریان‌های فعال و پویای امت اسلامی است.

وی در ادامه افزود، هدف اصلی تمامی سفرهای رؤسای جمهور آمریکا به منطقه، تحقق منافع رژیم صهیونیستی و زیبا جلوه دادن عملکردهای خصمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها