کد خبر: 657357
تاریخ انتشار :

یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

خبر خوش برای کسانی که یارانه نگرفته اند | واریز یارانه جدید برای این افراد

محمدهادی زاهدی وفا دیروز در حاشیه همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانواده‌ها از یک هفته تا ۱۰ روز آینده دوباره می‌توانند با مراجعه به سامانه حمایت وزارت کار (اعتراض یارانه https://hemayat.mcls.gov.ir) اطلاعات خود را تکمیل کنند.

خبر خوش برای کسانی که یارانه نگرفته اند | واریز یارانه جدید برای این افراد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 ​دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت  یارانه جدید آغاز شد.به هر نفر از مشمولان یارانه جدید 400 هزار تومان واریز شد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالاکارت پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

وی افزود: امکان ثبت‌نام مجدد خانواده‌هایی که فکر می‌کنند، مستحق دریافت یارانه هستند، ولی به آنها داده نشده، مجدداً در وب‌سایت سامانه حمایتی فراهم می‌شود تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مدت برخی از خانوارها تشکیل یا تفکیک انجام داده‌اند، گفت: اطلاعات دقیق خانوارها را از بانک‌ها گرفته‌ایم و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی به علت تغییراتی که مرتباً در خانواده‌ها صورت می‌گیرد، در دستور کار است.

زاهدی وفا تأکید کرد: براساس اطلاعاتی که در بانک اطلاعات رفاه ایرانیان داشتیم، تاکنون خانواده‌های مشمول دریافت یارانه را معرفی کردیم، اما از سال آینده سیاست دیگری را در پیش می‌گیریم تا این اتفاقات رخ ندهد؛ به این صورت که در ابتدای سال اطلاعات را پایش می‌کنیم و دیگر در طول سال تغییر نمی‌دهیم.

وی درباره ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت گفت: کارهای کارشناسی آن انجام شده و در دستور کار دولت قرار دارد که مصوبه آن برای تصویب به هیأت دولت ارسال شده است.

اردیبهشت ماه بود که طرح مردمی کردن اقتصاد آغاز شد و در پی آن روند پرداخت یارانه‌های نقدی به مشمولان نیز تغییر کرد.

دولت برای واقعی کردن اقتصاد و اینکه ارز 4200 تومانی به مصرف کننده نهایی برسد طرح مردمی کردن اقتصاد را آغاز کرد و در اولین گام یارانه‌ها را از 45 هزار و 500 تومان به مبلغ 400هزار تومان به ازای هر نفر برای دهک اول تا سوم و 300 هزار تومان برای هر نفر دهک چهارم تا نهم افزایش داد.

یارانه جدید

بر این اساس از بین ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر حدود شش میلیون نفر حذف شدند.اما گروهی که تا اردیبهشت ماه مشمول دریافت یارانه بودند و از خرداد ماه در دهک دهم قرار گرفته یارانه نقدی‌شان حذف شده و به این مسأله اعتراض کردند.

همان هنگام دولت اعلام کرد که معترضان می‌توانند با ورود به وب سایت سامانه حمایتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف خود اعتراض‌شان را ثبت کنند.

همزمان سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نیز دستور پیگیری داد و در پی آن دولت برای تمامی سرپرستان خانواری که اعتراض کرده بودند، یک مرحله یارانه نقدی با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به صورت مشروط واریز کرد؛ بر این اساس تا زمان نتیجه بررسی اعتراضات این میزان قابل برداشت نبود تا لیست این افراد، در وزارت رفاه مورد بررسی قرار گرفته و دهک‌بندی شوند.

حالا سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده که یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات همزمان با یارانه تیرماه به حساب این سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز در جدید‌ترین اطلاعیه خود اعلام کرده که سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات تا پایان هفته به حساب آنان واریز خواهد شد.

بر پایه گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها، جاماندگان از دریافت یارانه نقدی یا متقاضیان جدید دریافت یارانه، که اطلاعات سرپرستان خانواری خود را تا تاریخ ۱۵ خردادماه در سامانه https://my.gov.ir ثبت کرده بودند، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و پس از انجام آزمون وسع و تعیین دهک‌بندی توسط آن وزارتخانه، فهرست سرپرستان خانوار جدید مشمول دریافت یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شده است.

در صورتی که براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم شناخته شده باشند، ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم معرفی شده باشند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان ماهانه به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

گفتنی است یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات همزمان با یارانه تیرماه به حساب این سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، در صورتی که در زمان پرداخت یارانه نقدی مرحله ۱۳۷ (تیر ماه سال‌جاری) مبلغ یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز نشد، به این معناست که این افراد در ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دهک ۱۰ قرار گرفته و مشمول دریافت یارانه شناخته نشده‌اند.

معترضان به دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، می‌توانند همچنان جهت ثبت یا پیگیری اعتراض و درخواست بازبینی دهک‌بندی خود به سامانه اعلامی وزارت مذکور به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها