کد خبر: 657477
تاریخ انتشار :

افزایش بی‌سابقه بودجه نظامی در آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که راه را برای افزایش بودجه نظامی این کشور در سال آینده به بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار را هموار می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مجلس نمایندگان پیشنهاد داده است که ۳۷ میلیارد دلار به  ۷۷۳ میلیارد دلار بودجه پیشنهادی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا افزوده شود که به این ترتیب بودجه نظامی سال آینده آمریکا به ۸۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

مجلس نمایندگان آمریکا نسخه خود از قانون مجوز دفاع ملی را که سیاست های پنتاگون را تعیین می کند، با ۳۲۹ رای موافق و ۱۰۱ رای مخالف به تصویب رساند.

 سنای آمریکا هنوز این لایحه را تصویب نکرده است، اما کمیته نیروهای مسلح سنا پیش از این، از افزایش ۴۵ میلیارد دلاری به پیشنهاد بودجه نظامی بایدن حمایت کرده بود.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در آینده در خصوص سطح نهایی افزایش بودجه نظامی آمریکا موافقت خواهند کرد. پس از توافق در مورد سطح نهایی بودجه، این لایحه بار دیگر به رای گیری گذاشته خواهد شد.

هنگام تصویب بودجه سال آینده پنتاگون، سیاست دولت بایدن در قبال ترکیه مورد انتقاد قرار گرفت و قانونگذاران متممی را تصویب کردند که توانایی دولت را در فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به این کشور را محدود می‌کند.

قانون‌گذاران همچنین تمهیداتی را که برای پایان دادن به مجوز جنگ عراق که سال ۲۰۰۲ صادر شده بود، تصویب کردند.

آنها  همچنین افزایش حداقل دستمزد پیمانکاران فدرال را از دستور اجرایی بایدن به قانون تبدیل کردند.

اندی لوین یکی از رهبران مجمع دموکرات‌های ترقی‌خواه کنگره در مخالفت با این افزایش بودجه نظامی پنتاگون گفت که قانون مجوز دفاع ملی مثالی از این واقعیت است که ما هزینه بسیار زیادی روی اولویت قرار دادن راه‌حل  نظامی برای مشکلات اختصاص داده و توجه بسیار کمتر به دیپلماسی و نیازهای بشری در داخل و خارج آمریکا داریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها