کد خبر: 657402
تاریخ انتشار :

جزئیات نشست دوجانبه بایدن با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا امروز(پنجشنبه) مذاکرات دوجانبه را در شهر قدس آغاز کردند.

جزئیات نشست دوجانبه بایدن با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نشست دوجانبه خود را در هتل والدورف آستوریا در شهر قدس اشغالی آغاز کردند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود، بعد از این دیدار دوجانبه نشست مجازی گروه I۲U۲ آغاز خواهد شد که رژیم صهیونیستی، هند، امارات و آمریکا را دربر می‌گیرد. سپس قرار است نشست مطبوعاتی مشترک میان لاپید و بایدن آغاز شود.

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اولین سفر خود به خاورمیانه از زمان انتصابش در این پست وارد اراضی اشغالی شد و این سفر از ۱۳ الی ۱۶ ژوئیه ادامه خواهد داشت که شامل اراضی اشغالی، کرانه باختری و عربستان می‌شود.

پیش از این، مقامات آمریکایی گفتند که بایدن در جریان دیدار امروز پنجشنبه خود در قدس، از لاپید درخواست خواهد کرد تا کمک‌های نظامی رژیم صهیونیستی به اوکراین را افزایش دهد.

سایت آمریکایی «آکسیوس» گفت، موضوع تامین سلاح یکی از اختلافات سیاسی اخیر میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد جنگ اوکراین است. رژیم صهیونیستی تحت فشار دولت بایدن سیاست خود را در قبال مسکو تغییر داد  و به تدریج نسبت به زمان آغاز حمله نظامی روسیه در فوریه، موضع طرفدارانه‌ای را در قبال اوکراین اتخاذ کرد، اما هنوز تسلیحات پیشرفته‌ای در اختیار این کشور قرار نداده است.

این منبع با اشاره به اینکه تل آویو تحت فشار دولت بایدن سیاست خود را در قبال مسکو تغییر داد، نوشت، اوکراین چندین بار از تل آویو سیستم‌های ضد  هواپیماهای بدون سرنشین درخواست کرده، اما این درخواست‌ها رد شده است. قبل از جنگ، رژیم صهیونیستی با فروش این سامانه ها به اوکراین موافقت کرد اما با شروع حمله مجوز آن به حالت تعلیق درآمد.

این سایت گزارش داد، قبل از سفر بایدن، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تجهیز اوکراین به تجهیزات بیشتر موافقت و اعلام کرد، این تجهیزات شامل ۱۵۰۰ کلاه ایمنی، ۱۵۰۰ جلیقه محافظ، صدها لباس ضد مین، ۱۰۰۰ ماسک گاز و غیره خواهد بود.

یک مقام آمریکایی گفت: ما از کمک‌های جدیدی که اسرائیل در روزهای اخیر اعلام کرد خرسندیم، اما اوکراین نیازهای مشخصی دارد که در مورد آنها با اسرائیلی‌ها صحبت خواهیم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها