کد خبر: 657574
تاریخ انتشار :

شرط عربستان برای برقراری روابط با صهیونیست‌ها

میدل ایست نیوز: وزیر مشاور در امور خارجی عربستان برقراری روابط با اسرائیل را یک «گزینه راهبردی» خواند اما تأکید کرد که عملی شدن آن مشروط به اجرای راه حل دو کشوری در اراضی فلسطینی است.

شرط عربستان برای برقراری روابط با صهیونیست‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی، در مصاحبه با CNN، در پاسخ به سؤالی درباره عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل گفت که عربستان طرحی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل دارد که «عادی‌سازی روابط با اسرائیل در انتهای آن و در ابتدای آن است».

او گفت که تصمیم برخی کشورها درباره امضای توافق‌نامه برقراری روابط با اسرائیل تصمیم حاکمیتی آن کشورهاست و ابراز امیدواری کرد که این تصمیمات تأثیر سازنده در داخل اسرائیل داشته باشد.

الجبیر در پاس به این پرسش که آیا عربستان آماده امضای توافقی مشابه با اسرائیل است، گفت که امضای چنین توافقی نیازمند اجرای طرح صلح عربی پیشنهادی عربستان باشد و افزود که اجرای این طرح به معنای تشکیل کشور مستقل فلسطین در اراضی اشغالی با پایتختی قدس شرقی است و تأکید کرد که خواست عربستان برای صلح همین است.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان تأکید کرد که هیچ تغییری در این مسیر پیش نیامد و عربستان بارها بر این موضوع خود تأکید کرده است.

وی افزود که صلح با اسرائیل ممکن و یک گزینه راهبردی است اما باید پیش از تحقق آن شرایطی فراهم شود و بدون اجرای عملی راه حل دو کشوری، برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان و اسرائیل ممکن نخواهد بود. | منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها