کد خبر: 657684
تاریخ انتشار :

جلسه مجدد پارلمان انگلیس برای رای اعتماد به جانسون

نمایندگان پارلمان انگلیس امروز (دوشنبه) در بحبوحه درخواست‌های مجدد مخالفان مبنی بر کناره‌گیری فوری بوریس جانسون و تحویل پست به نخست‌وزیر موقت، به دولت رأی اعتماد می‌دهند.

جلسه مجدد پارلمان انگلیس برای رای اعتماد به جانسون
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اگر دولت شکست بخورد، تقریباً به طور قطع باعث برگزاری انتخابات عمومی خواهد شد، اگرچه این امر مستلزم آن است که تعداد قابل توجهی از نمایندگان محافظه‌کار به آن رأی منفی یا حداقل رأی ممتنع بدهند.

در حالی که موج اولیه خشم نسبت به بوریس جانسون، نخست‌وزیر تا حد زیادی فروکش کرده است، ممکن است به نخست وزیر فرصتی برای دفاع از سوابق خود در برابر نمایندگان مجلس پس از وقایع پر فراز و نشیب که منجر به سقوط او شد، در میان اتهامات دروغگویی و قانون شکنی داده شود.

 حزب کارگر در ابتدا گفته بود پس از اینکه جانسون اعلام کرد تا پاییز به عنوان نخست وزیر باقی می ماند و رهبر محافظه کار جدید روی کار آمد، به دنبال رای اعتماد خواهند بود. با این حال، دولت از پذیرش متن طرح حزب کارگر که به دولت و نخست وزیر ابراز بی اعتمادی می کرد، امتناع کرد، و در واقع نمایندگان محافظه کار را مجبور کرد اعلام کنند که اگر می‌خواهند از انتخابات اجتناب کنند، همچنان به جانسون اعتماد دارند. بنابراین، پس از آن که نایجل ایوانز، معاون رئیس مجلس عوام، به دو طرف گفت که این موضوع را خودشان حل و فصل کنند، وزراء در عوض پیشنهاد رای اعتماد را دادند.

پیش از رای‌گیری، سر اد دیوی، رهبر لیبرال دموکرات‌ها، که اصلاحیه‌ای را ارائه کرده و خواستار استعفای فوری جانسون شده است، گفت: «نمایندگان محافظه‌کار این شانس را دارند که نشان دهند با خلاص شدن از شر این نخست‌وزیر شکست‌خورده، به حرف‌های مردم گوش می‌دهند. بوریس جانسون باید اکنون برود و وقتی یک رهبر محافظه‌کار جدید روی کار آمد، باید یک انتخابات عمومی برگزار کنیم تا مردم بتوانند یک‌بار برای همیشه این محافظه‌کاران را بیرون کنند.

رسوایی دیگر؛ جانسون به جای رفتن به "جلسه مقابله با موج گرما" مهمانی داد

این در حالی است که بوریس جانسون بار دیگر به دلیل برگزاری یک مهمانی مورد انتقاد قرار گرفت. "اسکای نیوز" روز یکشنبه گزارش داد نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا بجای شرکت در نشست دولت برای مقابله با موج گرمای شدید، مهمانی خصوصی برگزار کرد. قبلا نیز مهمانی جانسون در اوج گسترش پاندمی کرونا جنجالی شده بود.

افشاگری در مورد یک گاردن‌پارتی در ماه مه ۲۰۲۰ در مقر نخست‌وزیری بریتانیا در"دفتر نخست وزیری لندن که در آن بوریس جانسون و ده‌ها میهمان دیگر شرکت داشتند، دولت بریتانیا را در آن‌زمان تحت فشار زیادی گذاشت. در زمان برگزاری این جشن در باغ نخست‌وزیری، سراسر کشور بریتانیا به دلیل اپیدمی کرونا در تعطیلی به سر می‌برد و ملاقات بیش از دو نفر در فضای آزاد ممنوع اعلام شده بود.

آنجلا راینر، معاون رهبر حزب مخالف کارگر به شدت از دولت بریتانیا انتقاد کرده و از جانسون خواست "اگر هنوز نمی‌تواند مسئولیت را بر عهده بگیرد از مقام خود کناره‌گیری کند". راینر گفت برنامه‌ای برای محافظت مردم در محل کار، مدارس، بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان در برابر گرما مورد نیاز است.

دومنیک راب، معاون جانسون نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. راب به تلویزیون اسکای‌نیوز گفت توصیه‌هایی در مورد نحوه مقابله با گرما وجود دارد، مانند پرهیز از آفتاب در گرم‌ترین ساعات و استفاده از کرم ضد آفتاب. او اما افزود بریتانیایی‌ها باید از گرمای آفتاب لذت ببرند و کشور برای مقابله با گرما به اندازه کافی مقاوم است.

انجمن امدادگران بریتانیا هشدار داده است که موج گرما جدی است و می‌تواند منجر به مرگ افراد شود.

مقامات دولتی بریتانیا نسبت به اختلال‌ در حمل و نقل عمومی هشدار داده و به شهروندان توصیه کرده‌اند در صورت امکان از خانه کار کنند. 

هواشناسی بریتانیا برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق وسیعی از این کشور بین لندن و منچستر دمای تا۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها